Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The Language and Discourse of Drill Music

Tytuł:
The Language and Discourse of Drill Music
Język i Dyskurs Muzyki Drill
Autorzy:
Mączyński, Grzegorz
Słowa kluczowe:
drill, discourse analysis, anti-language, knife crime, British youth culture, rap, masculinity,
drill, analiza dyskursu, antyjęzyk, brytyjska kultura młodzieżowa, rap, męskość
Język:
angielski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Drill is a subgenre of rap music, which has been at the forefront of urban British youth culture since the 2010s. It outpaced every other music trend and acquired an influential status. However, many drill artists have been accused of glamourising organised criminality and inciting violence. This thesis describes drill as a social phenomenon which has innovative linguistic means of expression, consistent narration, and a stern world view. Focusing on London drill artists, the thesis explains the meaning of many slang terms and phrases in drill songs and indicates how the language of drill is in line with the description of anti-language devised by M.A.K. Halliday. The thesis also describes the main narratives emerging from drill music, including masculinity and consumerism. The conclusions reveal that a correct assessment of drill music lies in the understanding of the reality of drill artists and their audiences, which in turn has been shaped by austerity measures.

Drill jest podgatunkiem muzyki rap, który znajduje się w awangardzie brytyjskiej kultury młodzieżowej od początku drugiej dekady XXI wieku. Popularność i wpływ muzyki drill przerosły inne gatunki muzyczne. Muzycy wykonujący drill spotykają się jednak z oskarżeniami o popieranie przemocy i przestępczości zorganizowanej. W pracy licencjackiej opisane zostają język używany przez artystów oraz narracje i światopogląd wyrażane w tekstach piosenek. Skupiając się na badaniu wykonawcach drill z Londynu, praca licencjacka tłumaczy znaczenie niektórych wyrażeń slangowych oraz wskazuje związek między językiem muzyki drill a antyjęzykiem opisanym przez M.A.K. Hallidaya. Praca licencjacka podejmuje również temat narracji obecnych w muzyce drill, z uwzględniem podejścia do męskości i konsumpcjonizmu. Materiał opisany w pracy licencjackiej skłania do wniosku, że kluczowe w prawidłowym odbiorze muzyki drill jest wpisanie jej w kontekst politycy cięcia deficytu przyjętem przez brytyjski rząd po kryzysie ekonomicznym z 2008 roku.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies