Tytuł pozycji:
Organizacja procesu edukacji w szkołach publicznych i niepublicznych na poziomie edukacji wczesnoszkolnej w wybranych szkołach Powiatu krakowskiego i Powiatu wielickiego
Celem niniejszej pracy było poznanie organizacji procesu kształcenia na poziomie edukacji wczesnoszkolnej oraz przedstawienie ewentualnych różnic w organizacji tego procesu między szkołami publicznymi i niepublicznymi na terenie Powiatu wielickiego i Powiatu krakowskiego. Z powodów epidemiologicznych, do skutku doszły badania na terenie Szkoły Podstawowej nr 2 w Wieliczce. Praca zawiera prezentację i analizę wyników badań własnych. Użytymi metodami badawczymi są: analiza dokumentów i sondaż diagnostyczny. Problemy szczegółowe dotyczą systemu oceniania, poziomu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego, obszarów współpracy rodziców i nauczycieli, oferty zajęć pozalekcyjnych oraz kwalifikacji i kompetencji nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej.
The purpose of present M.A. thesis was to learn about the organization of the educational process at the level of early childhood education and to present possible differences in the organization of this process between public and non-public schools in the area of Cracow and Wieliczka Counties. For epidemiological reasons, studies have come to fruition on the area of Primary School No 2 in Wieliczka. The M.A. thesis includes presentation and analysis of own research results. The research methods that were used are: analysis of documents and a diagnostic survey. The thesis includes an analysis of the evaluation system, the level of psychological and pedagogical support, the areas of cooperation between parents and teachers, the offer of extracurricular activities, the qualifications and competences of early school education teachers.