Tytuł pozycji:
The impact of social media on customers purchasing decisions
Głównym celem niniejszej pracy jest wykazanie wpływu mediów społecznościowych na decyzje zakupowe klientów. Aby potwierdzić założone hipotezy, użyto dwóch rozwiązań: ankiety oraz analizy wybranych przypadków jako techniki badawczej. Skierowana ona była do osób które regularnie korzystają z Internetu a co najważniejsze - z mediów społecznościowych. Analizując dogłębnie wyniki badań zawartych w pracy, możemy dowiedzieć się, że social media w dzisiejszych czasach są bardzo ważnym źródłem opiniotwórczym który w znacznym stopniu wpływa na decyzje zakupowe. Wyniki badań mogą posłużyć osobom zajmującym się marketingiem, obszarem PR, komunikacją oraz reklamą w szerokim tego słowa znaczeniu. Praca ma charakter badawczy.
The main purpose of this study is to demonstrate the impact of social media on customer purchasing decisions. To confirm the hypotheses, two solutions were used: a survey and analysis of selected cases as a research technique. It was addressed to people who regularly use the Internet and most importantly - social media. Analyzing in depth the results of the research contained in the master’s thesis, we can find out that social media nowadays are a very important opinion-forming source that significantly affects purchasing decisions. Research results can be used by people dealing with marketing, PR, communication and advertising in the broad meaning.. The work is of a research nature.