Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

REGULACJE DOTYCZĄCE REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ W POLSKIM PRAWIE ADMINISTRACYJNYM

Tytuł:
REGULACJE DOTYCZĄCE REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ W POLSKIM PRAWIE ADMINISTRACYJNYM
LEGAL REGULATIONS REGARDING OUTDOOR ADVERTISING IN POLISH ADMINISTRATIVE LAW
Autorzy:
Tekielak, Jakub
Słowa kluczowe:
reklama zewnętrzna, planowanie przestrzenne, prawo budowlane, ochrona zabytków, drogi publiczne, ochrona krajobrazu, opłata reklamowa
outdoor advertising, zoning, construction law, mounument protection, public roads, landscape protection, advertising fee
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this work is a detailed analysis of Polish administrative law in terms of outdoor advertising. The author discusses the binding provisions of legal acts in this respect such as the act on spatial planning, construction law, the act on the protection of monuments, the act on public roads and the act on nature protection. The fiscal aspect of advertising, which is advertising fee, is also analysed in a detailed manner. The author interprets the norms of the aforementioned legal provisions and refers to examples of their application in legal practice. In particular, the dissertation involves a rewiev of administrative court rulings, as well as examines the text of appropriate acts of local law. The author deals with the subject of technical regulations and describes the procedures for obtaining permits and decisions relevant for outdoor advertising. Furthermore, emerging interpretation doubts are highlighted and certain recommenedations for the legislator are proposed. The dissertation includes summary in which the author presents the discussed issues in a holistic way based on the conclusions reached previously.

Przedmiotem pracy jest szczegółowa analiza polskiego prawa administracyjnego w odniesieniu do reklamy zewnętrznej. Autor omawia obowiązujące przepisy aktów prawnych w tym zakresie, takich jak ustawa o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, Prawo budowlane, ustawa o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, ustawa o drogach publicznych oraz ustawa o ochronie przyrody. Fiskalny aspekt reklamy w postaci opłaty reklamowej jest również w dokładny sposób przeanalizowany. Autor interpretuje normy wyżej wymienionych przepisów prawnych i przytacza przykłady ich zastosowania w praktyce prawnej. W szczególności praca obejmuje kwerendę orzeczeń sądów administracyjnych, a także dokonano w niej analizy tekstów aktów prawa miejscowego. Autor bada zarówno przepisy o charakterze technicznym, jak i związane z uzyskiwaniem stosownych pozwoleń i decyzji dotyczących reklamy zewnętrznej. Ponadto podkreślono pojawiające się wątpliwości interpretacyjne i zaproponowano pewne postulaty de lege ferenda dla prawodawcy. Niniejsza praca zakończona jest podsumowaniem, w którym autor na podstawie uprzednich wniosków przedstawia omawiane zagadnienia w sposób holistyczny.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies