Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Criminal law qualifications for the seizure of virtual items in online computer games

Tytuł:
Criminal law qualifications for the seizure of virtual items in online computer games
Kwalifikacje karnoprawne dla zaboru przedmiotów wirtualnych w internetowych grach komputerowych
Autorzy:
Budziński, Jan
Słowa kluczowe:
Computer crime, Computer fraud, Internet crime, Virtual items, Internet computer game
Przestępczość komputerowa, oszustwo komputerowe, przestępczość internetowa, przedmioty wirtualne, internetowa gra komputerowa
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main purpose of the work was to show the existence of a certain legal loophole in the field of criminal law qualifications of the broadly understood seizure of virtual objects.The beginning of the work focuses on outlining the historical fate of computer crime. Thanks to this, it was possible to smoothly introduce the reader to the world of the above-mentioned crime by illustrating certain phenomena and explaining the definition. Having such foundations, it was possible to move on to the absolutely key phenomenon for this work - establishing the legal status of virtual objects in an internet computer game. What these objects really are in the light of the law depends on the possibility of assigning a specific criminal law basis. Having established the legal status of virtual objects in an online computer game, it was possible to proceed to the analysis of every possible criminal qualification. Finally, it was possible to move on to conclusions that confirm the goal described at the beginning. At the very end, the de lege ferenda postulates were formulated, the message of which is to shape the regulations in such a way that the legal gap in question disappears.

Głównym celem pracy było pokazanie istnienia pewnej luki prawnej w zakresie kwalifikacji karnoprawnych szeroko rozumianego zaboru przedmiotów wirtualnych. Początek pracy skupia się na zarysowaniu historycznych losów przestępczości komputerowej. Dzięki temu płynnie można było przejść do wprowadzenia czytelnika w świat wyżej wymienionej przestępczości za pomocą zobrazowania pewnych zjawisk i wyjaśnienia definicji. Mając takie podwaliny, można było przejść do zjawiska absolutnie kluczowego dla niniejszej pracy – ustalenia statusu prawnego przedmiotów wirtualnych w internetowej grze komputerowej. Od tego czym tak naprawdę są w świetle prawa te przedmioty, uzależniona jest możliwość przypisania konkretnej podstawy karnoprawnej. Po ustalenia statusu prawnego przedmiotów wirtualnych w internetowej grze komputerowej przejść można było do analizy każdej potencjalnie możliwej kwalifikacji karnej. Finalnie można było przejść do wniosków, które potwierdzają cel opisany na wstępie. Na samym końcu sformułowane zostały postulaty de lege ferenda, których przesłaniem jest takie ukształtowanie przepisów, aby wywnioskowana luka prawna zniknęła.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies