Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Dziecko w zastępczym środowisku rodzinnym : odzyskiwanie zagubionej tożsamosci?

Tytuł:
Dziecko w zastępczym środowisku rodzinnym : odzyskiwanie zagubionej tożsamosci?
A child in a foster family environment : recovery of lost identity?
Autorzy:
Ornacka, Katarzyna
Mańka, Justyna
Data publikacji:
2011
Słowa kluczowe:
dzieciństwo
rodzicielstwo zastępcze
social work
praca socjalna
vulnerable identity
foster care environment
zraniona tożsamość
childhood
Język:
polski
Linki:
http://www.weakapit.pl/wncd/st/2011_03.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/24386  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The process of (re) building links by the child in a foster family environment is associated with a reflection on his identity both in the individual and society. Unless personal identity is built on a belief about who is a child, what he does, thinks, feels, what tends; so much social identity formation is focused on realizing the ties between the child with other people, grasping a sense of belonging to the group and its separateness from other groups. The purpose of this article is to present the situation of the child's functioning in a substitute family environment and to answer questions about the process of socialization in families properly functioning and dysfunctional and the forms of assistance given to families having difficulties in fulfilling its functions and the children in these families.

Proces (od)budowania więzi przez dziecko w zastępczym środowisku rodzinnym wiąże się z refleksją na temat jego tożsamości zarówno w wymiarze indywidualnym, jak i społecznym. O ile tożsamość osobista budowana jest na przekonaniu o tym, kim jest dziecko, co robi, myśli, czuje, do czego dąży; o tyle formowanie tożsamości społecznej skupia się na uświadomieniu sobie więzi łączących dziecko z innymi osobami, dostrzeżeniu poczucia przynależności do grupy i jego odrębności od innych grup. Celem niniejszego artykułu jest przybliżenie sytuacji dziecka funkcjonującego w zastępczym środowisku rodzinnym oraz odpowiedź na pytania o przebieg procesu socjalizacji w rodzinach prawidłowo funkcjonujących i dysfunkcjonalnych oraz o formy pomocy udzielane rodzinom mającym trudności w wypełnianiu swoich funkcji i dzieciom w tych rodzinach.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies