Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

"No animals were used in the making of this film?" : postzwierzęta i zew antropomorfizmu w epoce CGI

Tytuł:
"No animals were used in the making of this film?" : postzwierzęta i zew antropomorfizmu w epoce CGI
No animals were used in the making of this film? : post-animals and the call of anthropomorphism in the era of CGI
Autorzy:
Kalbarczyk, Kamil
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
anthropomorphism
zwierzęta
post-animals
rewolucja cyfrowa
kino hybrydyczne
animals
visual effects
antropomorfizacja
efekty wizualne
zwierzęta cyfrowe
digital revolution
hybrid cinema
CGI
digital animals
postzwierzęta
VFX
Język:
polski
ISBN, ISSN:
04529502
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
Linki:
https://czasopisma.ispan.pl/index.php/kf/article/view/335/297  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The article explores the impact of the digital revolution on animal representation in feature films. The author analyses computer-generated animals in the context of the progress of CGI and the effects of seamlessly compositing photorealistic animation with live action material. The author studies the phenomenon that has been developing since the 1990s in the context of visual effects studies and animal studies. He emphasizes the issue of progressive anthropomorphising of digital animals in the live action cinema of the last decade. The author differentiates three basic strategies for creating perceptually realistic animals, depending on the degree of their internal personification and external anthropomorphism or cartoonishness. Analysing "The Lion King" (dir. J. Favreau, 2019) the author notes a new trend, characteristic of hybrid cinema (a mélange of photorealistic animation and live action material): representations of deeply anthropomorphized fauna maintaining hyper-realistic physiognomy.

Artykuł traktuje o wpływie rewolucji cyfrowej na reprezentacje zwierząt w filmach fabularnych. Autor analizuje zwierzęta generowane komputerowo w kontekście rozwoju CGI oraz skutków bezszwowego łączenia fotorealistycznej animacji z materiałem live action. Wpisuje zjawisko rozwijające się od lat 90. w kontekst studiów nad efektami wizualnymi i animal studies. Szczególną uwagę zwraca na kwestię postępującej antropomorfizacji cyfrowych zwierząt w obrębie kina live action ostatniej dekady. Autor wyróżnia trzy podstawowe strategie kreowania percepcyjnie realistycznych zwierząt w zależności od stopnia ich wewnętrznego uczłowieczenia oraz zewnętrznej antropomorfizacji i kreskówkowości. Analizując m.in. "Króla Lwa" (reż. J. Favreau, 2019), autor zauważa nowy trend, charakterystyczny dla kina hybrydycznego (stopu fotorealistycznej animacji i materiału live action) - reprezentacje głęboko antropomorfizowanej fauny zachowującej hiperrealistyczną powierzchowność.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies