Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Wpływ blogerów kulturalnych na decyzje czytelników w obszarze uczestnictwa w kulturze

Tytuł:
Wpływ blogerów kulturalnych na decyzje czytelników w obszarze uczestnictwa w kulturze
The impact of cultural blogers on the decisions of their readers in the area of participation in culture
Autorzy:
Kosińska, Olga
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
blog
wpływ
cultural blogs
culture
blogowanie
impact
blogging
readers
blog o kulturze
participation
kultura
uczestnictwo
czytelnicy
Język:
polski
ISBN, ISSN:
18968201
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://www.ejournals.eu/Zarzadzanie-w-Kulturze/2019/20-4-2019/art/15615/  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
In the face of changes that take place in socio-economic aspects of reality, particularly in the field of culture, it is worth looking at the previously rarely considered in analysis social actors such as cultural bloggers. Their influence on attitudes and decisions regarding the participation in the culture of their readers remains unknown to the broader research perspective. Among them anonymous online surveys have been made that allowed for cautious drawing of several conclusions: regular blog readers passively read subsequent entries, but actively search for them, moving the discussion to social media; blogs about culture are trusted sources of opinion and knowledge among the readers; readers also admit that blogger entries and opinions have had an impact on their decisions in the area of cultural participation, but at the same time they have been selectively approaching the content offered to them. The research was of quantitative and preliminary nature, therefore it does not give the right to formulate more in-depth and general conclusions - they point, however, to the interesting, and usually omitted in the analysis links of modern education and cultural discussion.

W obliczu przemian, jakie zachodzą w społeczno-ekonomicznych aspektach rzeczywistości, szczególnie w obszarze kultury, warto przyjrzeć się rzadko rozważanym dotychczas w analizie aktorom społecznym, takim jak blogerzy kulturowi. Wpływ blogerów na postawy oraz decyzje dotyczące uczestnictwa w kulturze ich czytelników pozostaje słabo rozpoznany badawczo. W ramach badań rekonesansowych przeprowadzono anonimowe ankiety internetowe, które pozwoliły na ostrożne wyciągnięcie kilku wniosków: zwykli czytelnicy bloga biernie czytają kolejne wpisy, ale aktywnie ich poszukują, przenosząc dyskusję na media społecznościowe, a przy tym blogi o kulturze są zaufanym źródłem opinii i wiedzy odbiorców. Czytelnicy przyznali też, że wpisy i opinie blogerów wpłynęły na ich decyzje w obszarze uczestnictwa w kulturze, ale jednocześnie wybiórczo podchodzili do oferowanych im treści. Badania miały charakter ilościowy i wstępny, dlatego nie dają prawa do formułowania bardziej pogłębionych i ogólnych wniosków - wskazują jednak na ciekawe i zwykle pomijane w analizie powiązania współczesnej edukacji i dyskusji kulturowej.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies