Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Communication as the determining factor of building school communities in 21st century

Tytuł:
Communication as the determining factor of building school communities in 21st century
Autorzy:
Dorczak, Roman
Berkowicz, Aleksandra
Data publikacji:
2020
Wydawca:
International Business Information Management Association
Słowa kluczowe:
self-education
democratic school
school community
communication
management style
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9780999855140
Linki:
https://u.pcloud.link/publink/show?code=kZYbkBkZdeK0fhT0KNuLUbwN2yDLtYJ5JSl7#folder=6329211399&tpl=publicfoldergrid  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
Communication skills seem to be crucial element of contemporary leadership skills, especially educational leadership. In traditional schools, communication was predominantly one-way, e.g. directed from teachers to students. Therefore, such schools were often dubbed schools of monologue. In contemporary schools, more and more communication is two-way or even multi-directional, which shows that all the participants of educational process are involved in the communication. It is one of the steps taken in order to build a school community. The issues discussed in this paper include communication and its impact on the creation of democratic school communities. The authors arrives at their final conclusions by means of discussing two aspects that are immanently related to communication, i.e. management styles and self-education.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies