Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Online visibility of databases compiled by libraries: example of "Pedagog" information system

Tytuł:
Online visibility of databases compiled by libraries: example of "Pedagog" information system
Obecność w Internecie bibliograficznych baz danych tworzonych przez biblioteki na przykładzie systemu informacyjno-wyszukiwawczego "Pedagog"
Autorzy:
Wierzbicka-Próchniak, Dorota
Data publikacji:
2010
Wydawca:
Instytut Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa. Uniwersytet Jagielloński
Słowa kluczowe:
e-obecność
Internet
baza bibliograficzno-abstraktowa
annotated bibliographic database
hiperłącze
"Pedagog"
hiperlink
e-presence
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Artykuł zawiera analizę treści informacji znajdujących się w Internecie, które dotyczą systemu informacyjno-wyszukiwawczego PEDAGOG, tworzonego przez pracowników Biblioteki Głównej Uniwersytetu Opolskiego. Znaczącą rolę w promowaniu i określaniu znaczenia danego serwisu w sieci www, w tym również bibliograficznych baz danych tworzonych przez biblioteki, odgrywają odnośniki od innych stron internetowych. Analiza ma na celu przede wszystkim określenie „ukrytej” obecności PEDAGOGA w Internecie przez ocenę hiperłączy pochodzących od innych stron internetowych, jak również omówienie treści informacji o PEDAGOGU, znajdujących się w sieci www.

The paper presents the outcome of the analysis focused on the Internet information related to PEDAGOG - information system conceived by the Staff of the Main Library of the University of Opole. An important role in promoting and determining the value of a given web service, including bibliographic databases created by libraries, is to attribute to hyperlinks leading to those services from other areas of the web. The analysis is aimed at, first of all, defining the “hidden” e-presence of PEDAGOG by means of assessing the hyperlinks redirecting Internet users to it form other web pages, as well as at describing the content of information about PEDAGOG disseminated throughout the Web.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies