Tytuł pozycji:
"Nieprzyzwoite" performanse, wspólnoty "bezwstydu"
Writing on the program for “The Decency Clause” presented during the Theater Confrontations in Lublin (9-18.10.2015), Kwaśniewska analyzes the plays Bitch! Dyke! Faghag! Whore! byPenny Arcade, Clit Notes by Holly Hughes, RUFF by Peggy Shaw, and What Tammy Needs To Know About Getting Old And Having Sex by Lois Weaver. With reference to the title of the retrospective, she covers the political (censorship) and economic (financing methods) situation of the queer scene in New York. She also indicates the attributes that join these plays: “each dealt with what it meant to be queer on a personal and a political level. They were all based on the powerful presence of the artists, combined with a very consciously constructed identity - and not just on stage. They also shared a direct message, one that had a powerful impact on their relationship with the audience”.
Pisząc o programie "Klauzula przyzwoitości" prezentowanym w ramach Konfrontacji Teatralnych w Lublinie (9-18.10.2015), Kwaśniewska analizuje spektakle Bitch! Dyke! Faghag! Whore! Penny Arcade, Clit Notes Holly Hughes, RUFF Peggy Shaw oraz What Tammy Needs To Know About Getting Old And Having Sex Lois Weaver. Odwołując się do tytułu przeglądu, przybliża polityczną (cenzura) i ekonomiczną (sposób finansowania) sytuację sceny queerowej w Nowym Jorku. Wskazuje też na łączące te spektakle cechy: "każdy rozpatrywał kwestię bycia queer na poziomie osobistym i politycznym. Wszystkie opierały się na mocnej obecności artystek, połączonej z bardzo świadomie konstruowaną tożsamością - nie tylko sceniczną. Łączyła je też pewna bezpośredniość komunikatu, co mocno wpływało na relację z publicznością".