Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Sports as a method of institutional resocialization of socially adapted girls

Tytuł:
Sports as a method of institutional resocialization of socially adapted girls
Sport jako metoda instytucjonalnej resocjalizacji niedostosowanych społecznie dziewcząt
Autorzy:
Mielczarek, Mirosław
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
trudna młodzież
sport
juvenile resocialization
resocjalizacja nieletnich
resocialization methodology
młodzież niedostosowana społecznie
metodyka resocjalizacji
socially maladjusted youth
difficult youth
Język:
polski
ISBN, ISSN:
24504572
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The purpose of the considerations taken in the article is to show sport as a method of social rehabilitation of underage girls in an institutional environment. This goal corresponds to the problem of research - or contained in the question of completeness: whether, and if so, to what extent and how can sport be a desirable method of educational work in the process of institutional resocialization of socially maladjusted girls? 71 female minors in a youth educational center took part in the study. The research was carried out using the diagnostic survey method, taking into account the survey technique and its proprietary questionnaire acting as a research tool. Based on the research, the hypothesis was adopted that in the process of institutional resocialization of socially maladapted girls, sport is a desirable method of educational work, because it enjoys great interest, enables the development of sport passions, helps to spend time pleasantly, and reduces stress. In addition, the facilities of the youth educational center for the organization of sports activities and the competences of the teaching staff in the opinion of socially maladjusted girls are sufficient.

Celem podjętych w artykule rozważań jest ukazanie sportu jako metody resocjalizacji nieletnich dziewcząt w środowisku instytucjonalnym. Z celem tym koresponduje problem badawczy zawarty w pytaniu dopełnienia: czy, a jeżeli tak, to w jakim stopniu i w jaki sposób sport może stanowić pożądaną metodę pracy wychowawczej w procesie instytucjonalnej resocjalizacji niedostosowanych społecznie dziewcząt? W badaniach wzięło udział 71 nieletnich płci żeńskiej przebywających w młodzieżowym ośrodku wychowawczym. Postępowanie badawcze zrealizowano przy pomocy metody sondażu diagnostycznego z uwzględnieniem techniki ankiety i jej autorskim kwestionariuszem pełniącym funkcję narzędzia badawczego. Na podstawie badań została przyjęta hipoteza, że w procesie instytucjonalnej resocjalizacji niedostosowanych społecznie dziewcząt sport jest pożądaną metodą pracy wychowawczej, ponieważ cieszy się dużym zainteresowaniem, umożliwia rozwijanie pasji sportowych, pomaga przyjemnie spędzać czas, redukuje stres. Ponadto zaplecze młodzieżowego ośrodka wychowawczego do organizacji zajęć sportowych i kompetencje kadry pedagogicznej w opinii niedostosowanych społecznie dziewcząt są wystarczające.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies