Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Etyka dziennikarska a tworzenie sponsorowanych treści w mediach społecznościowych

Tytuł:
Etyka dziennikarska a tworzenie sponsorowanych treści w mediach społecznościowych
Journalistic ethics and creating sponsored content in social media
Autorzy:
Golonka, Anna
Słowa kluczowe:
etyka dziennikarska, media społecznościowe, dziennikarstwo internetowe, artykuł sponsorowany
journalistic ethics, social media, online journalism, sponsored article
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Współczesne dziennikarstwo podlega ciągłym zmianom, dostosowując się do pojawiania nowych platform. Jednym z wyzwań staje się postępowanie zgodnie z przynależnymi do tego zawodu normami etycznymi. Celem badania było zgłębienie tematyki współczesnego dziennikarstwa internetowego, etyczności publikowania sponsorowanych treści w mediach społecznościowych, a także określenie oceny tych aspektów w oczach odbiorców. Badanie przeprowadzone zostało w formie swobodnego wywiadu pogłębionego. Próbę badawczą stanowiła grupa respondentów, w której znaleźli się zarówno eksperci, czyli osoby bezpośrednio zajmujące się poruszaną w badaniu tematyką, oraz anonimowi respondenci, reprezentujący odbiorców sponsorowanych treści. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwsze trzy poruszają kwestię zagadnienia etyki dziennikarskiej, mediów społecznościowych oraz marketingu internetowego, a kolejne dwa — empiryczne, prezentują cel i zakres badania oraz omówienie wyników.

Modern journalism is constantly changing, adapting to the emergence of new platforms. One of the challenges is to act according to the ethical standards of the profession. The aim of the study was to explore the issues of contemporary online journalism, the ethics of publishing sponsored content on social networks, as well as its evaluation by its recipients. The study was conducted in the form of an in-depth interview. The research sample consisted of a group of respondents, which included both experts, persons directly involved in the subject matter covered by the study, and respondents representing recipients of sponsored content. The paper consists of five chapters. The first three of them deal with the issue of journalistic ethics, social media and Internet marketing, and the next two - empirical, present the aim and scope of the research and discuss the results.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies