Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Konwencje gatunkowe fantasy w konstrukcji światów przedstawionych cyfrowych gier RPG

Praca skupia się na ewolucji konwencji gatunkowych fantasy i ich funkcjonowaniu w medium gier wideo. Opis motywów bazuje na modelu fuzji gatunkowej, czyli połączeniu poszczególnych warstw gatunkowości: tematycznej, ludycznej i funkcjonalnej. W pracy podkreślona jest rola związków między warstwami. Charakterystyka fantasy uwzględnia historię, źródła, różnorodne podejścia do definiowania gatunku oraz wpływ twórczości J. R. R. Tolkiena z naciskiem na trylogię „Władca Pierścieni”. Ostatni rozdział pracy stanowi analizę wybranych adaptowanych i oryginalnych uniwersów w tytułach fantasy cRPG, dokonaną na podstawie właściwości światów przedstawionych w literaturze i specyfiki gier cyfrowych.

The thesis focuses on the evolution of fantasy genre conventions and how they function in the video game medium. The description of the motives bases on the merger model, which is the fusion of three layers of genre: thematic, ludic, and functional. The thesis stresses the importance of the correlation between the genre layers. The characteristics of fantasy includes its history, roots, various definitions, and the influence of J R. R. Tolkien’s works, especially “The Lord of the Rings” trilogy. The last chapter is the analysis of selected universes, both adapted and original, in fantasy RPG games. It is based on the properties of video games, and fantasy worlds in literature.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies