Tytuł pozycji:
Music video as a manifestation of the Korean Wave. The success of Korean audiovisual production
Celem mojej pracy było wskazanie przyczyn popularności teledysków k-popowych oraz zaprezentowanie charakterystycznych cech stanowiących o wyróżniającej je wizualnej atrakcyjności. Pierwszy rozdział poświęcony został zjawisku koreańskiej fali, ze szczególnym uwzględnieniem jej oddziaływania w obszarach produkcji audiowizualnej Korei Południowej. Rozdział drugi skupia się na przedstawieniu specyficznych cech wyróżniających koreański przemysł muzyczny, którego szczególne ukształtowanie – poprzez skupienie uwagi przede wszystkim na aspektach wizualnych – znacząco wpłynęło na specyfikę koreańskich teledysków. W rozdziale trzecim, wskazuję najbardziej wyróżniające je elementy, które decydują o ich globalnym sukcesie. Poddaję także analizie różne sposoby prezentacji kobiecości oraz męskości w tego typu produkcjach.
The purpose of my thesis was to indicate the reasons for the popularity of k-pop music videos and to present the characteristic features that make them visually attractive. The first chapter is devoted to the Korean wave phenomenon, with particular emphasis on its impact in the areas of South Korea's audiovisual production. The second chapter focuses on the presentation of the specific features that distinguish the Korean music industry, whose specific shape – focusing primarily on the visual aspects - has significantly influenced the specificity of Korean music videos. In the third chapter, I point out the most distinguishing elements that determine their global success. I also analyze various ways of presenting femininity and masculinity in such productions.