Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The role of social media in information management within student project teams

Tytuł:
The role of social media in information management within student project teams
Rola mediów społecznościowych w zarządzaniu informacją w ramach studenckich zespołów projektowych
Autorzy:
Bzdęga, Anna
Słowa kluczowe:
grupowe zarządzanie informacją, media społecznościowe, serwisy społecznościowe, studenci, Web 2.0, zespoły projektowe
group information management, project teams, social media, social network sites, students, Web 2.0
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Głównym celem pracy jest rozpoznanie roli mediów społecznościowych w grupowym zarządzaniu informacją realizowanym przez studentów w ramach zespołów projektowych. Na podstawie literatury przedmiotu przedstawione zostały najważniejsze definicje i pojęcia dotyczące mediów społecznościowych i ich użytkowników oraz omówiona została istota i możliwości zastosowania tych mediów do zarządzania informacją. Przedstawiona została również koncepcja grupowego zarządzania informacją, w tym różne jego ujęcia i bariery. Badania ankietowe przeprowadzono na grupie trzydziestu pięciu respondentów, którzy odpowiedzieli na ogłoszenia zamieszczone w grupach studenckich na Facebooku. Badania przeprowadzono w okresie od 2 do 5 września 2020 roku. W efekcie ustalono, że użytkownicy chętnie stosują media społecznościowe do zarządzania informacją w takcie realizowaniaprojektów (zadań) zespołowych. Ich zastosowanie zauważyć można we wszystkich procesach zarządzania informacją: pozyskiwanie, gromadzenie, opracowanie, przetwarzanie, przechowywanie i wykorzystywanie informacji oraz koordynowanie działań informacyjnych całej grupy. Szczególną popularnością cieszą się media społecznościowe, które nastawione są na budowanie i podtrzymywanie relacji (Facebook, Facebook Messenger), oraz te, które sązorientowane na współtworzenie i kooperację (Dysk Google).

The main goal of the work is to recognize the role of social media in group information management carried out by students as part of project teams. Based on the literature on the subject, the most important definitions and concepts of social media and their users are presented, and the essence and possibilities of using these media for information management are discussed. The concept of group information management, including its various views and barriers, was also presented. The survey was conducted on a group of thirty-five respondents who responded to advertisements posted in student groups on Facebook. The research was conducted in the period from 2 to 5 September 2020. As a result, it was found that users willingly use social media to manage information while implementing team projects (tasks). Their application can be noticed in all information management processes: obtaining, collecting, developing, processing, storing and using information and coordinating information activities of the entire group. Particularly popular are social media that are focused on building and maintaining relationships (Facebook, Facebook Messenger), and those that are focused on co-creation and cooperation (Google Drive).

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies