Tytuł pozycji:
Employees’ satisfaction and engagement during remote work
The global pandemic of COVID-19 and the applied precautions made it possible to test the effectiveness of remote work and also learn about the level of satisfaction and work engagement during such a non-standard way of work. Satisfaction and work engagement can have a positive impact on the overall job performance and thus finding the level of both could be a useful tool in organisation’s continuous improvement. Literature and electronic sources concerning job satisfaction, work engagement and remote work were both used in this paper. The conducted surveys show a high level of satisfaction and engagement during the remote work. They also reveal the various aspects that affect this level and the overall feelings of the employees.
Zastosowane środki ostrożności spowodowane pandemią COVID-19 dały możliwość przetestowania w wielu miejscach pracy efektywność pracy zdalnej, a także umożliwiły sprawdzenie poziomu satysfakcji i zaangażowania pracowników w tak niestandardowym trybie. Satysfakcja i zaangażowanie do pracy mogą mieć pozytywny efekt na ostateczne wyniki, dlatego zmierzenie tych czynników jest przydatnym środkiem do ciągłego doskonalenia organizacji. W pracy wykorzystano źródła literaturowe oraz elektroniczne dotyczące zarówno satysfakcji i zaangażowania do pracy, jak i samej pracy zdalnej. Przeprowadzono badania ankietowe, które dają obraz wysokiego poziomu satysfakcji i zaangażowania w trakcie pracy zdalnej. Ukazane są również poszczególne aspekty, które wpływają na ten poziom oraz ogólne odczucia pracowników pojawiające się w czasie pracy w trybie zdalnym.