Tytuł pozycji:
Wpływ poziomu prężności psychicznej na poziom stresu u nauczycieli szkół średnich
Niniejsza praca dyplomowa wiąże się z tematyką prężności psychicznej oraz doświadczanego stresu wśród pracowników. Problematyka oraz obszar badańsą ściśle związane z psychologią społeczną oraz psychologią zdrowia. Głównym celem badania jest sprawdzenie czy istnieje zależność, oraz jaka jest jej ewentualna siła, między prężnością psychiczną a stresem. W badaniu udział wzięło 150 nauczycieli (140 kobiet i 10 mężczyzn), ich średni wiek wynosił 43,5 lat, natomiast odchylenie standardowe wynosiło SD=8,77. Uczestnicy badania zostali poproszeni o wypełnienie Kwestionariusza SPP-25, skróconej wersji CISS oraz ankiety własnej. Wszystkie ze zmiennych były mierzone jednokrotnie, na przełomie listopada i grudnia.Inspiracją do wyboru tematu są ostatnie wydarzenia w społeczeństwie, a samo zagadnienie może być ważne społecznie i warto je poruszyć. Wyniki przeprowadzonych badań są analogiczne do rezultatów poprzednich, jednak w przyszłości warto byłoby je poszerzyć, w celu pogłębienia wiedzy o specyfice pracy nauczycieli i stresie odczuwanym przez tę grupę zawodową.
This study is associated with mental resilience and experienced stress among workers. The issues and field of the researches are closely connected to socialand health psychology. The main aim of this investigation is to examine, whether association between the mental resilience and workers' stress exists and whatis its potential power. In the research participated 150 teachers, (140 women and 10 men), their average age was 43,5 years, standard deviation was SD=8,77. The partakers were asked about fulfilling the questionnaires: SPP-25, short version of CISS and the own survey. All of the investigated variables were estimated once, at the turn of November and December. The inspiration to choosing a subject of researches are recently goings - on in the Polish society, and the mere problem may be important socially and is worth to consider it.