Tytuł pozycji:
Marketing communication of Netflix streaming platform in the era of the culture of excess
Almost every modern consumer of popular culture felt at some point the exaggeration of the content reaching him, the vastness of options to choose from, information struggling for his attention and gaining long-term interest. There is a strong competitiveness of the broadcasters, especially in the area of such popular streaming services, which have been gaining advantage over traditional TV streaming services for example. The offered content is able to break through in the vastness of options practically only by quality or in most cases - by proper communication and gaining the attention of the audience. The aim of this work was to look at the principles of operation and communication of one of the most popular steaming services, Netflix, and the communication of its flagship title, which has not only gained great popularity among the audience, but also to permanently break through to the consciousness of the viewers and become a cult.
Niemalże każdy współczesny konsument kultury popularnej czuje w pewnym momencie przesyt docierającymi do niego treściami, ogromem opcji do wyboru oraz informacjami walczącymi o jego uwagę i niekończące się zainteresowanie. Nadawcy stali się coraz bardziej konkurencyjni , w szczególności w obszarze tak popularnych ostatnimi laty i zdobywających przewagę chociażby nad tradycyjną telewizją serwisów streamingowych. Oferowane treści są w stanie przebić się w ogromie opcji praktycznie wyłącznie przez jakość lub w większości przypadków - poprzez prawidłową komunikację i zdobycie uwagi odbiorców. Celem niniejszej pracy jest przyjrzenie się zasadom działania i komunikacji jednej z najpopularniejszych serwisów streamingnowych, platformy Netflix oraz komunikacji jego flagowego tytułu, który nie tyle zdobył ogromną popularność wśród odbiorców, ale też trwale przebił się do świadomości widzów i zyskał miano kultowego