Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

How to explain the dynamics of parental involvement in the sexual education of their children in Germany.

Due to a lacking academic discussion, the dissertation investigates upon the appropriateness of holistic sexuality education for primary school children in Germany and the complex, judicial interplay between parents, state and school system in deciding upon which educational approach is the most suitable one. It also examines the ideological streams and significant actors who promote the so-called "neo emancipatory approach" in primary schools as well as the recommended guidelines and teaching methods of Germany´s sexuality pedagogues. Therefore, by focusing on the historical course and the revolutionary impulses of Western Germany´s sexual liberation and the anti-authority movement, it was interesting to explore the link between the current sexuality education discourse and the sexuality discourse from the 1970s to comprehend the anti-authority movement´s long term impact on Germany´s educational field. Furthermore, special attention will be devoted to the opposition's critique regarding a holistic sexuality education. In particular, the focus will be on the organization "Concerned Parents" which addresses, amongst others, the concern of an alleged deprivation of the parental right to education by the state. This particular concern will be dealt with in detail by closer study of legal cases and European Court of Human Rights jurisprudence. The results of my dissertation revealed, that the parental involvement as well as the significance of conservative and religious views on sexuality education gradually decrease within a liberal and highly individualized society that values progressivism and pluralism.

Tematem pracy dyplomowej, przez wzgląd na brak dyskusji w środowisku akademickim, jest stosowność edukacji seksualnej uczniów szkół podstawowych w Niemczech w ujęciu holistycznym oraz złożona, sądowa interakcja między rodzicami, państwem i systemem szkolnictwa w procesie podejmowaniu decyzji dotyczącej najbardziej optymalnego podejścia edukacyjnego. Celem pracy jest również badanie nurtów ideologicznych oraz podmiotów, które promują tak zwane „podejście neoemancypatoryjne” w szkołach podstawowych, jak również rekomendowane zarządzenia i metody nauczania niemieckich pedagogów wychowania seksualnego. Zatem tematem pracy dyplomowej jest badanie rewolucyjnych impulsów wyzwolenia seksualnego w Zachodnich Niemczech oraz ruchu anty władzy. Przeprowadzona analiza związku między obecnym dyskursem edukacji seksualnej, a dyskursem seksualności w latach 70-dziesiątych była niezwykle istotna dla zrozumienia wpływu ruchu anty władzy na niemiecki system edukacji. Ponadto, szczególna uwaga została poświęcona krytyce opozycji w stosunku do edukacji seksualnej w ujęciu holistycznym. Szczególnie duży nacisk został położony na przybliżenie działań organizacji "Zaniepokojeni rodzice", która zajmuje się, między innymi, walką o rzekome pozbawienie prawa rodziców do edukacji dzieci przez państwo. Ta szczególna obawa została przeanalizowana poprzez dokładne zbadanie spraw sądowych i orzecznictwa Europejskiego Trybunału Praw Człowieka.Wyniki mojej pracy ujawniły, że zaangażowanie rodziców, a także znaczenie konserwatywnych i religijnych poglądów na edukację seksualną stopniowo maleją w liberalnym i wysoce zindywidualizowanym społeczeństwie, które ceni progresywizm i pluralizm.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies