Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Modyfikacja do gry komputerowej jako utwór w prawie autorskim

Niniejsza praca dotyczy możliwości uznania modyfikacji do gier komputerowych za utwory w rozumienia prawa autorskiego oraz ich stosunku do gier komputerowych w kontekście utworów niesamoistnych i inspirowanych. Autor pracy w pierwszej kolejności wyjaśnia czym są modyfikację do gier komputerowych, przedstawia ich charakterystykę oraz dokonuje podziału na najpopularniejsze rodzaje. Następnie przechodzi do analizy przesłanek uznania wytworu ludzkiej aktywności za utwór w prawie autorskim oraz największych problemów związanych z dokonaniem takiej kwalifikacji. Kolejna część pracy skupia się na przedstawieniu pewnych zagadnień dotyczących gier komputerowych jako przedmiotu prawa autorskiego, kluczowych dla przedmiotu niniejszej pracy. Wykorzystując przedstawione wcześniej założenia autor przechodzi do rozważań na temat możliwości uznania modyfikacji do gry komputerowej za utwór w rozumieniu prawa autorskiego, wskazuje kwestie problematyczne związane z tym zagadnieniem oraz przestawia wnioski dotyczące poszczególnych rodzajów modyfikacji. Następnie autor przechodzi do kwestii utworów niesamoistnych i inspirowanych prezentując poglądy doktryny oraz judykatury dotyczące tego zagadnienia. W dalszej części wykorzystuje je do przedstawienia stosunku pomiędzy grami komputerowymi, a modyfikacjami, które zostały do nich stworzone. Na koniec autor prezentuje pewne ogólne wnioski i refleksje łączące się z tematem niniejszej pracy.

This master's thesis considers possibility to recognise modifications to computer games as works under copyright law and relation between them and computer games in the context of inspired and derivative works. In the first place author explains what the modification to computer games are, presents their characteristic and divides them into the most popular categories. In the next part he analyze conditions to consider effect of human activity as work under copyright law and main problems with this qualification. In the following part presents some issues regarding computer games as works under copyright law, crucial for subject of this thesis. By using the conclusions made in previous parts author finally comes to considerations about possibility to recognize modification to computer game as work under copyright law, pointing out some problematic issues and presenting some conclusions about certain categories of modifications. Further he presents doctrine and judicature ideas of inspired and derivative works. Next this ideas are used to show the relation between computer games and modification which were created to them. In the end author presents some general conclusions and reflections regarding the topic of this thesis.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies