Tytuł pozycji:
Tools for building a brand image in social media - a comparative analysis based on Real Time Marketing practices
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest scharakteryzowanie narzędzi budujących wizerunek marek w mediach społecznościowych. Szczególna uwaga zostanie zwrócona na praktyki real-time marketingu, które z jednej strony przyczyniają się do sukcesu wielu marek, z drugiej mogą prowadzić do ich kryzysu wizerunkowego. Chcąc bliżej poznać to zjawisko przeprowadzono badania, za pomocą metody sondażu diagnostycznego, przy wykorzystaniu techniki ankietowania. Przyjęto następującą tezę: Zastosowanie narzędzia real-time marketingu odgrywa znaczącą rolę dla budowania wizerunku marek w mediach społecznościowych, przynosząc pozytywne bądź negatywne skutki dla wizerunku marki. Dla powyżej sformułowanego przedmiotu badań dopasowano następujące pytania badawcze: Dlaczego narzędzie real-time marketingu wpływa na kształtowanie wizerunku marek w mediach społecznościowych? Jaki rodzaj przekazów reklamowych z wykorzystaniem narzędzia real-time marketingu korzystnie wpływa na relacje marki z odbiorcami? Wyniki przeprowadzonego badania wzbogacają podejście humanistyczne o nowe dane oraz potencjalne rozwiązania. Pomocne w podjęciu niniejszej problematyki były liczne publikacje naukowe oraz internetowe, w tym literatura obcojęzyczna. Dzięki zastosowaniu zagadnień związanych z obszarem zarządzania wizerunkiem marki oraz działań marketingowych praca wpisuję się w nurt badań z zakresu nauk o zarządzaniu humanistycznym. Ciągła transformacja rynkowa wymusza na firmach wdrażania kreatywnych działań w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej. Z uwagi na dynamiczny rozwój tego zjawiska, brak jest precyzyjnych danych i publikacji, które w sposób kompleksowy omawiają zagadnienia bezpośrednio związane z praktykami zastosowania narzędzia real-time marketingu, co świadczy o nowatorskim charakterze pracy.
The aim of master's thesis is to definie the tools building the image of brands in social media. Particular attention will be paid to real-time marketing practices, which on the one hand contribute to the success of many brands, and on the other hand may lead to their image crisis. For this reason, research was done using the survey method and technique. The following thesis was adopted: The use of the real-time marketing tool plays an important role in building the image of brands in social media, bringing positive or negative effects for the brand image. For the formulated subject of research, the following research questions were adjusted: Why does real-time marketing influence the shaping of the brand image in social media? What type of advertising messages with the use of real-time marketing has a positive effect on the brand's relationship with recipients? The results of the research conducted provide new data and potential solutions for the humanistic approach. Numerous scientific and internet publications, including foreign-language literature, were helpful in the implementation of this problem. The issues related to the area of brand image management and marketing activities were applied, for this reason the master's thesis is part of the research trend in the field of humanities management. Constant market transformation forces companies to search for creative activities in order to achieve a competitive advantage. The dynamic development of this phenomenon is the reason for the lack of precise data and current publications that comprehensively discuss issues directly related to the practice of using the real-time marketing tool, which proves the innovative nature of this diploma thesis.