Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Banksy's Street Art in Calais: The artist's response to the migration crisis

Tytuł:
Banksy's Street Art in Calais: The artist's response to the migration crisis
Street art Banksyego w Calais: Odpowiedź artysty na kryzys migracyjny
Autorzy:
Książek, Jadwiga
Słowa kluczowe:
street art, Banksy, mural, imigranci, uchodźcy, kryzys migracyjny, Calais,graffiti, sztuka uliczna
Street Art, Banksy, Murals, immigration, Refugees, Migrant Crisis, Calais, graffiti
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The aim of this thesis paper is to show how the British artist Banksy, through his street art, hasresponded to the migration crisis and how his art has influenced the public opinion in thismatter. The content of this thesis has been presented in four chapters and both the genesis ofthe phenomenon of street art itself, as well as the problem of migration and refugees, and theuse of street art by Banksy on this subject. The artist's murals made in Calais, France, weresubjected to a deeper analysis. It is home to an illegal refugee camp, commonly referred to asthe "Jungle". It houses to immigrants, mainly from the Middle East and Africa, who want crossover to Great Britain. Banksy's murals comment on the problems existing in the "Jungle", aswell as how the French and British authorities have reacted to it. Included in this thesis paper,is a chapter focusing on several of Banksy's works that were made in Bethlehem. These aremurals depicting a girl with balloons, a dove of peace, a boy throwing flowers, and a pillowfight. Additionally, Banksy's mural with birds, made in Clacton-on-sea, was discussed, as wellas an installation with the European Union flag, a Paris mural with a dark-skinned girl paintinga swastika, and a mural with Napoleon in a red headscarf, also from Paris. Banksy's Venetianmural depicting an immigrant child in a life jacket was also mentioned. The last chapterdescribes the British charitable activities for migrants, as well as examples showing that publicreactions to the artist's works are both positive and negative, because each person has their ownopinion on the migration crisis and does not always have to agree with the artist's message. Dueto the lack of literature on the subject, this thesis has been written based mainly on existingsources, primarily internet articles and information published by the artist himself in socialmedia.

Celem niniejszej pracy jest ukazanie w jaki sposób brytyjski artysta Banksy, zapośrednictwem swojego street artu, reaguje na kryzys migracyjny i jak jego sztuka wpływa naopinię publiczną w tej sprawie. Treść pracy została ujęta w czterech rozdziałach i przybliżazarówno genezę samego zjawiska sztuki ulicznej, jak i problemu migracji i uchodźstwa orazwykorzystania przez Banksy’ego street artu w tej sferze. Głębszej analizie zostały poddanemurale artysty wykonane we francuskim Calais. Mieści się tam nielegalny obóz dla uchodźców,zwany też „Dżunglą”. Przebywają w nim imigranci, głównie z Bliskiego Wschodu i Afryki,którzy chcą dostać się do Wielkiej Brytanii. Murale Banksy’ego stanowią komentarz doproblemów istniejących w „Dżungli”, a także do tego w jaki sposób odnoszą się do nich władzeFrancji oraz Wielkiej Brytanii. W pracy znajduje się również rozdział poświęcony kilkudziełom Banksy’ego, które wykonał w Betlejem. Są to murale przedstawiające dziewczynkę zbalonikami, gołąbka pokoju, chłopaka rzucającego kwiatami oraz bitwę na poduszki.Dodatkowo omówiony został mural Banksy’ego z ptakami, wykonany w Clacton-on-sea, aleteż instalacja z flagą Unii Europejskiej, paryski mural z ciemnoskórą dziewczyną zamalowującąswastykę, oraz mural z postacią Napoleona w czerwonej chuście na głowie, również z Paryża.Wspomniany został także wenecki mural Banksy’ego, prezentujący imigranckie dziecko wkamizelce ratunkowej. Ostatni rozdział przybliża charytatywne działania Brytyjczyka na rzeczmigrantów, a także przykłady wskazujące na to, że reakcje opinii publicznej na dzieła artystysą zarówno pozytywne, jak i negatywne, ponieważ każdy odbiorca ma swoje własne zdanie natemat kryzysu migracyjnego i nie zawsze musi zgadzać się z przekazem artysty. Ze względu nabrak literatury przedmiotu praca powstała przede wszystkim na podstawie źródeł zastanych,głównie artykułów internetowych oraz informacji zamieszczanych przez samego artystę wmediach społecznościowych.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies