Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Obraz Palmy Młodszego Ukrzyżowanie Chrystusa z kolekcji Lanckorońskich

Tytuł:
Obraz Palmy Młodszego Ukrzyżowanie Chrystusa z kolekcji Lanckorońskich
Painting of Palma il Giovane The Crucifixion of Christ from the Lanckoroński Collection.
Autorzy:
Osuch, Justyna
Słowa kluczowe:
malarstwo, kolekcja Lanckorońskich, twórczość, Palma il Giovane, sztuka
painting, collection of Lanckorońscy family, artwork, art, Palma il Giovane
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The purpose of the study is the analysis of the painting of Palma il Giovane The Crucifixion of Christ, which is presented on the exposition in the Pieskowa Skała Castle. In the first chapter of the study, author attempts to describe the provenance and artistic travels of the author of the piece. The next chapter refers to the Collection of Karol Lanckoroński itself, emphasizing on the fate of The Crucifixion during the World War II and after the conflict. The following parts concern the conservation, description and analysis of the canvas.Precise research on the painting’s past, led to the result of widening the group of the possible artistic inspirations and works of art which fit into Crucifixion theme and which could give inspiration to il Giovane, which painted and perfected this theme in years between 1575 and 1628. Due to the re-recognition of the iconographic representations in the painting, a different dating proposal was given.

Celem pracy jest analiza obrazu Palmy Młodszego przedstawiającego Ukrzyżowanie Chrystusa, który aktualnie prezentowany jest na ekspozycji stałej w Zamku w Pieskowej Skale . W pierwszej części niniejszej pracy podjęto próbę opisania pochodzenia oraz podróży artystycznych malarza, następny rozdział dotyczy kolekcji Karola Lanckorońskiego, ze szczególnym uwzględnieniem losów omawianego płótna w czasie II wojny światowej i po zakończeniu konfliktu, z kolei w dalszych rozdziałach zajęto się kwestiami konserwatorskimi, a także opisem i analizą obrazu.Dokładne prześledzenie losów obrazu doprowadziło do poszerzenia grupy inspiracji artystycznych i dzieł, które mieszczą się w temacie Ukrzyżowania malowanym i udoskonalanym przez Palmę w latach ok. 1575-1628, a także ponownego rozpoznania przedstawienia ikonograficznego na obrazie. Ponadto, zmieniono także datowanie.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies