Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The power of gossip. A modern vision of gossip on the Internet and mass media.

Tytuł:
The power of gossip. A modern vision of gossip on the Internet and mass media.
Plotka i jej moc. Współczesna wizja plotki w Internecie i mass mediach
Autorzy:
Federkiewicz, Joanna
Słowa kluczowe:
Gossip - Internet - Celebrities - Mass media - Participatory culture - Internet community
Plotka - Internet - Celebryci - Mass media - Kultura uczestnictwa - Społeczność internetowa
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
This study tries to explain how nowadays Gossip looks like and how it evolves in the age of Internet. I devoted most of my work to describe the dialogue between gossip and contemporary user of the Internet. In the first chapter, I tried to define what popular culture is and what mass culture is, as well as, a made an attempt to introduce the concept of participatory culture to my work. The second chapter presents the characteristics of the rumor, based on examples taken from the Pudelek.pl portal and the Onet.pl news service. I also briefly presented the problem of tabloidization of the media and how the characteristics of gossip affect other texts in the mass media. The last part of my study defines the concept of celebrity, indicates how gossip can affect an image creation and presents the phenomenon of internet celebrities.Gossip has gotten new power thanks to the Internet and can have both destructive and building force. It also gained a global meaning having celebrities and superstars its main characters.

Praca jest próbą przedstawienia tego, jak współcześnie wygląda plotka oraz w jaki sposób przekształciła się w dobie Internetu. Większa część pracy została poświęcona opisowi dialogu w jaki wchodzi plotka z dzisiejszym użytkownikiem Internetu. W pierwszym rozdziale została podjęta próba zdefiniowania tego, czym jest kultura popularna, a czym jest kultura masowa oraz wprowadzono do pracy pojęcie kultury uczestnictwa. Drugi rozdział przedstawia charakterystykę plotki, opartą na przykładach zaczerpniętych z portalu Pudelek.pl oraz serwisu informacyjnego Onet.pl. Opisano również pokrótce problem tabloidyzacji mediów oraz to, jak cechy charakterystyczne dla plotki wpływają na inne teksty w mass mediach. Ostatni rozdział definiuje pojęcie celebryty, wskazuje jak plotka może wpłynąć na kreowanie wizerunku oraz przedstawia zjawisko celebrytów internetowych.Plotka dzięki Internetowi zyskała nową moc i potrafi być zarówno destruktywną, jak i budującą siłą. Zyskała również charakter globalny a jej głównymi bohaterami stali się celebryci i gwiazdy.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies