Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Muzeum dostępne” dla animacji i edukacji osób z niepełnosprawnością wzrokową. Studium przypadku wybranych muzeów sztuki w Krakowie i Wrocławiu

Niniejsza praca, zatytułowana: „Muzeum dostępne” dla animacji i edukacji osób z niepełnosprawnością wzrokową. Studium przypadku wybranych muzeów sztuki w Krakowie i we Wrocławiu, składa się z pięciu części. Część pierwsza poświęcona została ugruntowaniu teoretycznemu instytucji kultury, jaką jest muzeum. W części drugiej opisano założenia teoretyczne związane z działalnością animacyjną i edukacyjną. Trzecia część to metodologiczne podstawy badań. Część czwarta charakteryzuje działania animacyjne i edukacyjne dla osób z niepełnosprawnością wzroku powiązane z programami „Kultura Dostępna”, „Dotknij Kultury” i „Dostępne Muzeum”. W piątej części skupiono się na opisaniu dwóch krakowskich muzeów, ich działalności animacyjno-edukacyjnej, a także opisano studium przypadku (dwa wywiady). Krakowskimi muzeami są: Muzeum Sztuki Współczesnej MOCAK oraz Ośrodek Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora CRICOTEKA. Kolejno, w części piątej, skupiono się na opisaniu dwóch wrocławskich muzeów, ich działalności animacyjno-edukacyjnej, a także opisano studium przypadku (dwa wywiady). Wrocławskimi muzeami są: Muzeum Współczesne oraz Pawilon Czterech Kopuł. Całość poparta została licznymi wnioskami wynikającymi z analizy części teoretycznej i części praktycznej pracy. Opracowanie posiada szeroką bibliografię, w której znajdują się źródła literackie, źródła internetowe oraz źródła prawne.

This work is entitled: "Accessible Museum" for the animation and education of people with visual impairment. This is a case study of selected art museums in two cities in Poland - Krakow and Wroclaw, which consists five parts. The first part has been dedicated to the theoretical grounding of a cultural institution such as a museum. The second chapter describes the theoretical assumptions related to animation and educational activities. The third part is the methodological basis of the research. Part four characterizes animation and educational activities for people with disabilities related to the programs "Accessible Culture", "Touch Culture" and "Available Museum". The fifth part focuses on the description of two Krakow museums, their animation and educational activities, as well as a case study (two interviews). Krakow museums are: the MOCAK Contemporary Art Museum and Center for Documentation of the Art of Tadeusz Kantor CRICOTEKA. Then, the focus is on describing two Wrocław museums, their animation and educational activities, as well as a case study (two interviews). Wrocław museums are: The Contemporary Museum and the Four Pavilion Domes. The whole work was supported by numerous conclusions resulting from the analysis of the parts theoretical and practical. The study has an extensive bibliography, in which you can find literary sources, internet sources and legal sources.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies