Tytuł pozycji:
Świadomość historyczna internautów na przykładzie postaw młodych mieszkańców Krakowa wobec historii KL Plaszow w Krakowie.
Praca magisterska stanowi analizę postaw internautów wobec historii bylego obozukoncentracyjnego w Plaszowie.W części teoretycznej pracy została przedstawiona konieczność nauczania historii lokalnej wszkołach jako elementu wpływającego na rozwój postaw prospołecznych na przykładzie historii byłego obozukoncentracyjnego Kraków-Płaszów.Rozdział badawczy pracy zawiera analizę badań sondażowych przeprowadzonych w Internecie nagrupie stu respondentów w wieku od 18 do 26 lat oraz obserwacje przeprowadzone na tereniebyłego obozu koncentracyjnego i na uczniach uczestniczących w warsztatach w XLIII Liceum wKrakowie.Z badań wynika, że zarówno respondenci ankiet internetowych, jak i uczniowie krakowskiego liceumuważają edukację na temat historii lokalnej za element niezbędny. Późniejsza analiza badańankietowych wykazała, że respondenci są zainteresowani obecnym stanem byłego obozu wPłaszowie oraz chętnie biorą udział w dyskusji na temat upamiętniania miejsc historycznych.
This master thesis presents an analysis of the internet users’ attitude towards formerPlaszow concentration camp.The theoretical part of the thesis states the necessity of educating local history which is themain factor affecting the development of pro social attitudes on an example of former concentrationcamp in Plaszow.The research part of the thesis includes an analysis of Internet surveys carried out on agroup of a hundred respondents aged 18-26 as well as observation carried out at the site ofthe former Plaszow concentration camp and on students participating in workshops in XLIIIHigh School in Krakow.Research shows that both the Internet survey respondents and XLIII High School studentsfind local history education extremely necessary. The further analysis of the research showsthat respondents are interested in the current state of Plaszow concentration camp andwilling to participate in discussion about remembrance of the historical sites.