Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Personal greenwashing. Relacja kreowania proekologicznego wizerunku w mediach społecznościowych z rzeczywistością

Tytuł:
Personal greenwashing. Relacja kreowania proekologicznego wizerunku w mediach społecznościowych z rzeczywistością
Personal greenwashing. The relationship between creating an ecological image on social media with reality.
Autorzy:
Gavrylenko, Mariya
Słowa kluczowe:
greenwashing, personal greenwashing, kreowanie wizerunku w Internecie, zrównoważony rozwój
greenwashing, personal greenwashing, online personal branding, sustainable development
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Popularizing knowledge about sustainable development on social media may or may not be effective. The aim of the diploma work was to investigate whether creating the trend of being "eco" translates into actual actions of the audience of “green” communication. For the purposes of the study, the term "personal greenwashing" is being introduced, which is a combination of a practice called greenwashing with online personal branding. Interviews were conducted, as well as a survey on a group of 57 respondents selected on the basis of a covert observation. It turns out that the majority of people creating a pro-ecological image actually take up challenges and implement ecological habits in their everyday life. From the conducted research, it can be concluded that the virtual image complements the real "me" and does not oppose it: real and network identities complement each other rather than are contrasted in the user's mind as alternative identities.

Popularyzacja w mediach społecznościowych wiedzy o zrównoważonym rozwoju może, ale nie musi być skuteczna. Celem niniejszej pracy było zbadanie, czy kreowanie trendu bycia „eko” przekłada się na rzeczywiste działania odbiorców komunikacji z tym związanej. Na potrzeby badania zostało wprowadzone pojęcie „personal greenwashing”, będące połączeniem praktyki zwanej greenwashingiem z kreowaniem wizerunku w Internecie (online personal branding). Zostały przeprowadzone wywiady, a także badania ankietowe na grupie liczącej 57 respondentów, którzy zostali starannie wybrani na podstawie wniosków z obserwacji niejawnej. Okazuje się, że większość osób kreujących proekologiczny wizerunek rzeczywiście podejmuje wyzwania i wdraża nawyki ekologiczne w codziennym życiu. Z przeprowadzonych badań można wywnioskować, że wirtualny obraz uzupełnia prawdziwe „ja”, a nie stoi do niego w opozycji: tożsamości rzeczywiste i sieciowe raczej wzajemnie się uzupełniają niż są przeciwstawiane sobie w umyśle użytkownika jako tożsamości alternatywne.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies