Tytuł pozycji:
Identification of marketing mix elements and methods of adjusting them on selected markets
Przedsiębiorstwo chcąc wprowadzić swoje produkty czy też usługi na wcześniej wybrany rynek musi wziąć pod uwagę nie tylko wymogi prawne, ale również kulturę i tradycje potencjalnych konsumentów. Jest to proces o wiele trudniejszy, jeżeli firma postanowi wprowadzić ujednolicony produkt na różne rynki, które nie są do siebie podobne pod żadnym względem. Można powiedzieć, że jest to ogromne wyzwanie dla przedsiębiorstwa, aby dostosować nie tylko produkt, ale również reklamę, promocje oraz ceny do różnorodnych odbiorców. W niniejszej pracy przedstawiono sposób w jaki firma IKEA wprowadzając drobne modyfikacje do oferowanego asortymentu dopasowała się do zróżnicowanego grona konsumentów.
A company wishing to introduce its products or services to a previously selected market, must not only take into account legal requirements, but also the culture and traditions of potential consumers. It is a much more difficult process if a company decides to introduce a unified product to different markets that are not alike in any way. It can be said that it is a huge challenge for the company to adjust not only the product, but also advertising, promotions and prices to various recipients. This paper presents the way IKEA, by introducing slight modifications to the offered products, adapted to a diverse group of recipients.