Tytuł pozycji:
Projekt Assessment Center na stanowisko Menadżer Sprzedaży Regionalnej
The study consists of four chapters. The first chapter describes the processes of selection and recruitment, defines them and distinguishes the methods and types employed in both processes. The second chapter is an overview of the modern recruitment and selection methods. Three of them are discussed in more detail: headhunting, e-recruitment and assessment centre. Its purpose is to show examples of modern methods of recruiting and selecting employees. The third chapter describes exactly how the entire “assessment centre” process works. Each subsection discusses the stages of preparing and carrying out an AC project. The fourth chapter presents the preparation of an assessment-centre session for the position of a regional sales manager. The aim of the study was to discuss the course of the Assessment Centre and present specific example of the sample project. For this purpose, specific tasks were prepared and the of the aforementioned methods discussed, based on the example of recruiting a candidate for the position of a regional sales manager in the cleaning products industry. The study cites 71 sources of subject literature items and also presents author’s own materials. AC session proved to be an excellent tool for checking the abilities, qualifications and predispositions of future employees.
Cała praca zawiera cztery rozdziały. Rozdział pierwszy opisuje procesy selekcji oraz rekrutacji, definiuje je oraz wyróżnia metody i rodzaje obu procesów. Rozdział drugi to przegląd nowoczesnych metod rekrutacji i selekcji. Szerzej omówiono trzy z nich: headhunting, e-rekrutację oraz assessment center. Jego celem jest pokazanie przykładowych nowoczesnych metod rekrutowania i selekcji pracowników. Trzeci rozdział opisuje dokładnie jak przebiega cały proces assessment center. Każdy podrozdział omawia kolejno etapy przygotowania i przeprowadzenia projektu AC. Czwarty rozdział przedstawia przygotowanie sesji assessment center na stanowisko menadżera sprzedaży regionalnej. Celem pracy było omówienie przebiegu assessment center oraz przedstawienie projektu na konkretnym przykładzie. W tym celu przegotowano konkretne zadania i omówiono wykorzystanie wspomnianej metody na przykładzie rekrutacji na stanowisko menadżera ds. sprzedaży regionalnej środków czystości. W pracy wykorzystano materiały źródłowe w postaci pozycji bibliograficznych książkowych i internetowych w ilości 71 oraz materiały własne z podsumowań przeprowadzonego projektu. Przeprowadzenie sesji AC wykazało, że jest to doskonałe narzędzie sprawdzające możliwości, kwalifikacje i predyspozycje pracowników.