Tytuł pozycji:
The role of the country of origin in selecting a bank by young consumers in Poland
Praca koncentruje się na istotności efektu kraju pochodzenia przy podejmowaniu decyzji nabywczych na rynku usług bankowych przez młodych konsumentów w Polsce. Przeprowadzono badania ankietowe wśród 150 badanych w wieku od 18-30 lat. W rezultacie ustalono, że kraj pochodzenia banku nie oddziałuje znacząco na jego wybór przez młodych konsumentów. Czynnikami które decydują o wyborze banku w największym stopniu są: możliwość korzystania z bankowości internetowej, wysokość opłat i prowizji oraz marka banku. Respondenci najczęściej korzystają z usług jednego banku jakim jest PKO BP lub Pekao SA.
The thesis focuses on the importance of the country of origin effect in making purchasing decisions on the banking services market by young consumers in Poland. A questionnaire was conducted among 150 respondents aged 18-30. The results show that the bank’s country of origin does not significantly influence its choice by young consumers. The most significant factors in the selection of a bank are the possibility of using online banking, the fees and commissions and the bank’s brand. Most often respondents use the services of one bank, which is PKO BP or Pekao SA.