Tytuł pozycji:
Employees opinions about remuneration on the example of part-time students.
Celem poniższej pracy dyplomowej jest poznanie opinii studentów na temat systemów wynagradzania. Praca składa się z czterech rozdziałów. W części teoretycznej przedstawione są zagadnienia na temat wynagrodzenia. Zdefiniowane jest pojęcie, formy, funkcje oraz struktura wynagrodzeń. W drugim rozdziale części teoretycznej przedstawiony jest proces tworzenia wynagrodzenia oraz wartościowanie stanowisk pracy. Cześć empiryczna składa się z opisu metodologii badań oraz analizy wyników uzyskanych z ankiety, stworzonej dla poniższej pracy. Ustalono, że wynagrodzenie jest najważniejszym czynnikiem, zachęcającym pracowników do wydajnej pracy. Dlatego pracodawca musi ciągle sprawdzać poziom zadowolenia swoich podwładnych. W pracy jednak postanowiono, że w rzeczywistości nie każdy pracodawca dba o utrzymanie przeciętnego poziomu wynagrodzenia. Wiedza na temat poziomu satysfakcji może znacznie zwiększyć efektywność pracowników oraz zyskowność firmy, w związku z tym istotnym jest ciągła ewaluacja poziomu zadowolenia osób zatrudnionych
The aim of the thesis below is analysis of salary satisfaction of the employees. Thesis work consists of four chapters. In theoretical part were presented issues related to the topic. In first chapter can be found definition of remuneration, it’s functions and structure. In second chapter of theoretical part is presented the creation process of remuneration and job/position evaluation. Empirical part consists of methodological assumption description and result analysis, obtained from surveys, created by author. It has been established, that wages could appear as one of the most important factors, which encourage employees for efficient work. Therefore, employer is obliged to constantly check level of worker’s satisfaction. In the thesis was established, that in reality not every manager/employer care about maintaining the average level of remuneration. However, information about satisfaction level is very significant and could positively affect effectiveness of workers and, consequently, company’s profitability. Therefore, constant evaluation of contentment level is highly important.