Tytuł pozycji:
Media społecznościowe a politykowanie w organizacji
The aim of the paper is to map organisational politicising in enterprises including the use of social media. Due to their properties, social media can be used in many ways. They are increasingly used in enterprises for management and politicising in the organisations. During the study, it was observed that one of the employees uses social media for politicising in the organisation. By using them, he pursues his private and professional interests. The study used the methods of observation and unstructured interview as well as a tool for mapping the political context in the organisation. Additionally, books and journal articles in Polish and English were used in the study.
Celem pracy jest odwzorowanie politykowania organizacyjnego w przedsiębiorstwie z uwzględnieniem wykorzystania mediów społecznościowych. Social media dzięki swoim własnościom mogą być wykorzystywane na wiele sposobów. Coraz częściej stosowane są w przedsiębiorstwach do zarządzania i politykowania w organizacji. Podczas badań zaobserwowano, że jeden z pracowników wykorzystuje media społecznościowe do politykowania w organizacji. Za ich pomocą realizuje swoje prywatne i zawodowe interesy. W badaniach zastosowano techniki obserwacji i wywiadu swobodnego oraz narzędzie służące odwzorowaniu kontekstu politycznego w organizacji. W opracowaniu zostały wykorzystane książki i artykuły naukowe w języku polskim i angielskim.