Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Profesjonalizacja branży e-sportowej - stan obecny i perspektywy

Tytuł:
Profesjonalizacja branży e-sportowej - stan obecny i perspektywy
Professionalization of e-sport - current situation and future perspectives
Autorzy:
Łętocha, Mateusz
Słowa kluczowe:
e-sport, sport elektroniczny, profesjonalizacja, sport, biznes, technologia, gaming, gry komputerowe, League of Legends, Counter Strike, komercjalizacja
e-sport, electronic sports, professionalization, sport, business, technology, gaming, computer games, Lague of Legends, Counter Strike, commercialization
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The main subject of this thesis is an analysis of electronic sports industry and its professionalization process. The work deals with terminological aspects of e-sports and its history compared to traditional sports history. It also aims to explain how technological development influenced sports, and how because of that process, electronic sports were created. To analyze the subject even deeper, the work will include description of not only e-sport athletes, but also all the other components related to electronic sports like organizations, sponsors or viewers, that together have turned it into very important industry. Specific examples of actions taken by those components and statistics of constantly growing viewership will form the basis to analyze perspectives that lie ahead of the e-sports industry. The first two chapters of this thesis are focused on the history and principles of functioning of the traditional and electronic sports. The third one describes the degree of professionalization of electronic sports, taking into account previously described criteria. The analysis confirms hypothesis stating that e-sports is highly professionalized and might be considered as an important branch of business nowadays.

Celem niniejszej pracy jest analiza stopnia profesjonalizacji branży sportów elektronicznych. Objaśnione zostaną kwestie terminologiczne związane z dziedziną e-sportu, a także historia tej branży na tle rozwoju sportu w rozumieniu tradycyjnym. Opisane zostaną zagadnienia związane z rozwojem technologicznym i jego wpływem na środowisko sportowe, a w konsekwencji na okoliczności powstania e-sportu. Analiza profesjonalizacji oparta zostanie o szereg przyjętych kryteriów, które determinują stopień zaawansowania branży. W celu dokładnej analizy tematu, opisane zostaną składowe, które w połączeniu ze sobą decydują o tym, że e-sport stał się odrębną dziedziną. Rozważania dotyczyć będą szerokiego spektrum zagadnień poświęconych podmiotom związanym z e-sportem, w tym: zawodników, organizacji, sponsorów, kibiców. Konkretne przykłady działań podmiotów funkcjonujących w dziedzinie sportów elektronicznych, a także statystyki rosnącej liczby widzów zmagań e-sportowych stanowić będą podstawę do analizy perspektyw, jakie w opinii ekspertów, ma przed sobą opisywana branża. W pierwszych dwóch rozdziałach pracy uwaga skupiona została na historii i zasadach funkcjonowania sportów tradycyjnych i elektronicznych. W trzecim zaś opisano stopień profesjonalizacji e-sportu z uwzględnieniem przyjętych wcześniej kryteriów. Rozważania potwierdzają przyjętą w pracy hipotezę o wysokim stopniu profesjonalizacji branży sportów elektronicznych, która na dzień dzisiejszy stanowi istotną gałąź biznesu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies