Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The media image of the first lady on the example of Anna Komorowska

Tytuł:
The media image of the first lady on the example of Anna Komorowska
Medialny wizerunek pierwszej damy na przykładzie Anny Komorowskiej
Autorzy:
Fortuna, Sara
Słowa kluczowe:
Wizerunek, Pierwsza Dama, Kobiety w polityce, Znaczenie mediów, Aktywność polityczna, Mechanizmy konstruowania
Image, First Lady, Women in politics, The importance of the media, Political activity, Construction mechanisms
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem niniejszej pracy dyplomowej jest ukazanie medialnego wizerunku Pierwszej Damy na przykładzie Anny Komorowskiej. Celem pracy jest odpowiedź na pytanie: jaki model zachowania i kreowania swojego medialnego wizerunku przyjęła Anna Komorowska oraz w jakim stopniu angażowała się w karierę polityczną swojego męża. Istotnym w tym aspekcie jest również rola mediów w kreowaniu wizerunku publicznego pierwszej damy – w tym szczególnie zróżnicowania w charakterze wypowiedzi na jej temat w mediach. Praca dyplomowa poświęcona wizerunkowi Anny Komorowskiej ma charakter empiryczny. W dwóch pierwszych rozdziałach uwaga zostanie skupiona na dotychczasowym stanie badań na temat istoty wizerunku w ogóle, a szczególnie wizerunku kobiety w polityce. Ostatni rozdział będzie miał charakter empiryczny – na podstawie zgromadzonych danych: z tygodników opiniotwórczych, gazet codziennych, najważniejszych stacji radiowych (pierwszych pod względem słuchalności), dominujących kanałów telewizyjnych (Telewizji Publicznej, TVN-u, Polsatu, TV Trwam) oraz nowych mediów, zostanie ukazane znaczenie mediów w kształtowaniu wizerunku Anny Komorowskiej. W części empirycznej przede wszystkim uwaga zostanie skupiona na analizie danych zastanych. Do zredagowania pracy zostaną wykorzystane zarówno źródła polskojęzyczne, jak i obcojęzyczne (przede wszystkim angielskie). Bazą do napisania pierwszego rozdziału będzie literatura, poświęcona kreowaniu wizerunku publicznego i medialnego.Z kolei w trzecim z kolei rozdziale zostanie przedstawiony dotychczasowy stan badań na temat roli pierwszej damy.Praca będzie składać się z czterech rozdziałów, z czego dwa pierwsze będą mieć charakter teoretyczny, trzeci teoretyczno-empiryczny, natomiast ostatni wyłącznie empiryczny. Pierwszy z nich będzie poświęcony w całości zagadnieniu kreowania wizerunku publicznego. Ukazane w nim zostaną mechanizmy funkcjonowania wizerunku osoby publicznej, psychologiczne teorie postrzegania ludzi w oczach innych, a także rola komunikacji niewerbalnej w wizerunku osoby publicznej.W drugiej części niniejszej pracy uwaga skupi się na roli i zadaniach kobiet w polityce. Celem tego rozdziału jest ukazanie w jaki sposób kształtuje się wizerunek kobiet zaangażowanych politycznie. W tym miejscu omówiona zostanie rola kobiet w przestrzeni publicznej w ogóle, a następnie dokonana ocena ich aktywności. Na samym końcu zostaną podane przykłady kobiet politycznie zaangażowanych.Następna część pracy poświęcona będzie roli mediów w kształtowaniu wizerunku Pierwszej Damy. Zostaną tu zaprezentowane przywileje i obowiązki pierwszej damy w Polsce po 1989 r. oraz rola mediów tradycyjnych i mass mediów w kreowaniu jej wizerunku publicznego. Ostatnia część pracy skupi się stricte na wizerunku medialnym Anny Komorowskiej. Zostanie tu zaprezentowany: życiorys pierwszej damy oraz jej wizerunek medialny – w radiu, telewizji, w prasie oraz w nowych mediach.

The subject of this diploma thesis is to present the media image of the First Lady on the example of Anna Komorowska. The aim of the study is to answer the question: what model of behavior and creating her media image was adopted by Anna Komorowska and to what extent she was involved in her husband's political career. The role of the media in creating the public image of the first lady is also important in this respect - including in particular the diversity of the nature of statements about her in the media. The diploma thesis devoted to the image of Anna Komorowska is empirical. In the first two chapters, the focus will be on the current state of research on the essence of the image in general, and the image of women in politics in particular. The last chapter will be empirical - based on the collected data: opinion-forming weeklies, daily newspapers, the most important radio stations (the first in terms of audience), the dominant TV channels (Telewizja Publiczna, TVN, Polsat, TV Trwam) and new media, the importance of the media in shaping the image of Anna Komorowska is shown. In the empirical part, the focus will be on the analysis of existing data. Both Polish and foreign (mainly English) sources will be used to edit the work. The basis for writing the first chapter will be the literature devoted to creating a public and media image.The third chapter will present the current state of research on the role of the first lady. The work will consist of four chapters, the first two of which will be theoretical, the third theoretical-empirical, and the last only empirical. The first one will be devoted entirely to the issue of creating a public image. It will show the mechanisms of the functioning of the image of a public figure, psychological theories of perceiving people in the eyes of others, and the role of non-verbal communication in the image of a public figure.The second part of this paper will focus on the role and tasks of women in politics. The purpose of this chapter is to show how the image of politically engaged women is shaped. Here, the role of women in public space in general will be discussed, and then their activity assessed. At the end, examples of politically committed women will be given.The next part of the work will be devoted to the role of the media in shaping the image of the First Lady. The privileges and duties of the first lady in Poland after 1989 and the role of traditional media and mass media in creating her public image will be presented here. The last part of the work will focus strictly on the media image of Anna Komorowska. The first lady's biography and her image in the media will be presented here - on the radio, television, in the press and in new media.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies