Tytuł pozycji:
Promotion strategies of the biggest exporters of Poland
The purpose of this thesis is to analyse what promotional strategies are used by Grupa Kapitałowa Remontowa Holding S.A., LPP S.A., Fabryki mebli Forte S.A., KGHM Polska Miedź S.A., Amica Wronki S.A., i.e. polish companies whose export statistics allowed them to be ranked at the top of the Wprost magazine’s ranking in 2015. Case study was used as a research method. The study showed that indirect exporting and push marketing strategy prevail, whereas country of origin effect is weak.
Celem pracy jest ustalenie strategii promocyjnych używanych przez Grupę Kapitałową Remontowa Holding S.A., LPP S.A., Fabryki mebli Forte S.A., KGHM Polska Miedź S.A., Amica Wronki S.A. – tj. polskich przedsiębiorstw, których wyniki eksportowe w roku 2015 pozwoliły na znalezienie się w czołowej piątce rankingu najlepszych eksporterów magazynu „Wprost”. Jako metodę badawczą zastosowano case study. Przeprowadzona analiza wskazała na dominującą rolę eksportu pośredniego i strategii promocyjnej typu push (popychania), a także słaby stopień efektu kraju pochodzenia.