Tytuł pozycji:
COOPERATION OF COMPANIES FROM THE BEAUTY INDUSTRY WITH INFLUENCERS IN MARKETING COMMUNICATION
Celem pracy jest przybliżenie sposobu, w jaki influencerzy mogą współpracować z przedsiębiorstwami z branży beauty w działaniach z zakresu komunikacji marketingowej. Zrealizowane badania zmierzały do poznania i opisania sposobów nawiązywania tej współpracy, jej form, a także korzyści z niej wynikających dla obu ze stron. Dane zebrano przy pomocy pogłębionych wywiadów indywidualnych za pośrednictwem Internetu z influencerami działającymi w Polsce. Ustalono, że w opiniach badanych współpraca z influencerami znacznie ułatwia funkcjonowanie firmom z branży beauty. Świadczy o ich dynamiczności i może przynieść im wzrost popularności oraz znaczne zyski sprzedażowe. Również dla influencerów nawiązywanie kontaktów z dużymi markami kosmetycznymi ma pozytywne skutki ułatwiające im rozwój profili w mediach społecznościowych i pozyskiwanie coraz większej liczby obserwatorów.
The aim of this work is to present the way in which influencers can cooperate with companies from the beauty industry in the field of marketing communication. The conducted research is aimed at getting to know and describing the ways of establishing this cooperation, its forms and benefits resulting from it for both sides. The data was collected through in-depth individual interviews via the Internet with influencers working in Poland. It was found that, in the opinion of the respondents, cooperation with influencers significantly facilitates the functioning of companies in the beauty industry. It proves their dynamics and can bring them increased popularity and significant sales profits. Also for influencers, establishing contacts with large cosmetic brands has positive effects, making it easier for them to develop profiles on social media and gain more and more followers.