Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

The use of promotion strategy instruments in promoting the Podtatrze region

Tytuł:
The use of promotion strategy instruments in promoting the Podtatrze region
Wykorzystanie instrumentów strategii promocji w promowaniu regionu Podtatrza
Autorzy:
Pietraszek, Paweł
Słowa kluczowe:
góralszczyzna – instrumenty promocji – Podtatrze – promocja regionu
highlander region – promotion instruments – Podtatrze – promotion of the region
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of the thesis is the analysis of promotion strategy instruments used in promoting Podtatrze region. The bachelor thesis presents the characteristics of Podtatrze and the general theory of promotion instruments - a promotional mix, which consists of: advertising, sales promotion, personal sales, public relations and direct marketing. Podtatrze is a land located within Poland and Slovakia, which consists of four historical and cultural regions - Podhale, Spisz, Orawa and Liptov. Only the Polish part of the region was covered by the research area, and the thesis presents only selected issues. Governmental and non-governmental organizations use various means to promote this area and its culture. The analyzes show that the most popular instruments used to promote the region are advertising and public relations. Many activities carried out by organizations operating in this area are based primarily on the natural values and the folk culture of Podtatrze, as it is an area characterized by a cultural heritage unique in the whole country, traces of which can be found at every step. The results of the activities carried out include increasing number of tourists, as well as the broadly understood development of the region.

Przedmiotem pracy jest analiza instrumentów strategii promocji wykorzystywanych w promowaniu Podtatrza. W pracy została przedstawiona charakterystyka Podtatrza oraz ogólna teoria dotycząca instrumentów promocji – mix promocyjny, który składa się z: reklamy, promocji sprzedaży, sprzedaży osobistej, public relations oraz marketingu bezpośredniego. Podtatrze to kraina położona na terenie Polski i Słowacji, która składa się z czterech regionów historyczno-kulturowych – Podhala, Spisza, Orawy i Liptowa. Obszarem badań została objęta tylko polska część tego regionu, a w pracy zostały przedstawione tylko wybrane zagadnienia. Organizacje rządowe i pozarządowe sięgają po różne środki by promować ten obszar i jego kulturę. Z przeprowadzonych analiz wynika, że najpopularniejszymi instrumentami wykorzystywanymi do promowania regionu są reklama i public relations. Wiele działań realizowanych przez organizacje działające na tym terenie jest opartych przede wszystkim na walorach przyrodniczych, a także kulturze ludowej Podtatrza, gdyż jest to bowiem obszar charakteryzujący się, unikalnym w skali całego kraju, dziedzictwem kulturowym, którego ślady możemy spotkać na każdym kroku. Rezultatem prowadzonych działań są m.in. wzrastająca liczba turystów, a także szeroko pojęty rozwój regionu.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies