Tytuł pozycji:
,,Internet shopping process evaluation and it’s structure in case of students
Zakupy internetowe stają się co raz bardziej popularną formą nabywania dóbr i usług. Celem pracy było zbadanie struktury i przebiegu procesu podejmowania decyzji studentów w przypadku zakupów Internetowych, jak również znalezienie głównych determinant mających największy wpływ na samo podjęcie decyzji. Podejście procesowe pozwoliło przedstawić znaczenie jakości samych procesów na największym rynku dóbr i usług – w Internecie, natomiast czynniki opisywane przez literaturę, uzupełnione badaniami empirycznymi, przyczyniły się do stworzenia schematu decyzyjnego studentów. Zaprezentowane zostały podobieństwa i różnice w zachowaniu kobiet i mężczyzn, a wnioski przyczynić mogą się do podniesienia efektywności sprzedaży w sklepach działających głównie w sieci. Z grona ankietowanych 94,5% dokonuje zakupów w Internecie, wskazując za najważniejsze czynniki w całym procesie kolejno: cenę produktu, miejsce odbioru i czas dostarczenia.
Online shopping is becoming more and more popular. The purpose of the Master’s Thesis was to examine the structure of students’ decision-making process in the case of on-line shopping and to identify the main determinants which are the most influential on the whole process. The process-oriented approach allowed emphasizing the importance of the quality of processes on the biggest market of goods and services - the Internet. The factors, described in the literature and supported by the results of empirical research made it possible to create students’ decision-making scheme. Differences and similarities in women's and men' behaviours are presented, which could potentially result in an increased effectiveness of Internet-based shops. 94,5% of respondents admit to do the online shopping. Interviewees pointed out three the most important factors impacting on whole process: purchase price, order receiving place and delivery time.