Tytuł pozycji:
E-commerce and its influence on entrepreneurship
Celem niniejszej pracy jest zbadanie zjawiska handlu elektronicznego oraz jego wpływu na współczesną przedsiębiorczość. W pracy zostało określone, kim jest przedsiębiorca, osoba przedsiębiorcza, jakie są ich cechy oraz kompetencję. Sporządzona została klasyfikacja podstawowych form handlu elektronicznego według ich funkcji oraz praktyczne przykłady najbardziej stosowanych modeli, z krótkim zarysem historycznym. Po przeprowadzeniu badania ankietowego na temat „Skłonność osób młodych do podjęcia działalnosći gospodarczej‖ za udziałem 234 osób zaobserwowane zostały ważne trendy w stosowaniu handlu elektronicznego w działalności gospodarczej, a mianowicie, ważność handlu elektronicznego we współczesnej przedsiębiorczości (96% osób badanych zamierzają stosować e-commerce w działalności gospodarczej), wysoki poziom preforowania mediów społecznościowych jako podstawowego środkasprzedaży i promocji w Internecie - 65% osób badanych preferuje to metodę. Zbadana została również skłonność do podjęcia działalności gospodarczej – 82% osób kiedykolwiek myśleli o zostaniu przedsiębiorcą.Do napisania pracy została wykorzystana literatura z zakresu przedsiębiorczości, ekonomii, marketingu, handlu elektronicznego, artykuły naukowe i prasowe, materiały ze stron internetowych, jak również raporty i dane statystyczne publikowane w ciągu ostatnich 20 lat, w języku polskim, angielskim oraz rosyjskim.
The purpose of this thesis is to explore the phenomenon of the e-commerce and its impact ontoday’s entrepreneurship. In the research it was defined the concept of an entrepreneur, a personalityentrepreneur, their features and competencies. It was defined the e-commerce classification and thebasic forms of e-commerce according to their functions. Also, the practical examples of the most used models were used with a brief history of each service. Through the survey regarding youngpeople's tendency for become an entrepreneur, in which 234 people were involved , importanttrends in the use of electronic commerce in business activity were observed, namely, the importanceof e-commerce in modern entrepreneurship (96% of respondents intend to use e-commerce inbusiness activities),the high level of social media usage as the primary tool of online sales andpromotion - 65% of respondents preferred this method. Importance of entrepreneur’s career havebeen also discovered – 82 percent of people are thinking about becoming an entrepreneur.In the thesis literature from entrepreneurship, economics, marketing, e-commerce were used,as well as scientific and press articles, website materials, reports and statistics, published over thelast 20 years, in Polish, English and Russian languages. In the thesis literature fromentrepreneurship, economics, marketing, e-commerce was used, as well as scientific and pressarticles, website materials, reports and statistics, published over the last 20 years, in Polish, Englishand Russian languages.