Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Answer today, question in a month : the concept of negative knowledge and the place of questions in academic education

Tytuł:
Answer today, question in a month : the concept of negative knowledge and the place of questions in academic education
Dzisiaj odpowiedź, za miesiąc pytanie : idea wiedzy negatywnej a miejsce pytań w kształceniu akademickim
Autorzy:
Mudyń, Krzysztof
Data publikacji:
2016
Słowa kluczowe:
‘unanswered questions’
odpowiedzi na niezadane pytania
edukacja akademicka
answers to unasked questions
wiedza negatywna vs wiedza pozytywna
negative vs. positive knowledge
academic education
„nieodpowiedziane pytania”
Język:
polski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0
Linki:
http://journals.pan.pl/dlibra/publication/117403/edition/102079/content  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The author puts forward his own conceptualization of knowledge based on two independent pairs of concepts: positive vs. negative knowledge and knowledge vs. anti-knowledge. The suggested categories are mainly associated with declarative knowledge as that is the type of knowledge that dominates in academic education. There appears also a suggestion that the Copernicus-Gresham law refers to allocation of knowledge. The author assumes that the negative knowledge is expressed through ‘unanswered questions’, negated statements, paradoxes and statements that contain a considerable margin of uncertainty. In an attempt to name the place and role of questions in education, the author reaches the conclusion that on a macro scale the answers given precede in chronological order possible questions, even before the latter appear in student minds. In a certain way what is involved here is: (1) reversing of the chronological order on which the concept of problem teaching is based and (2) natural cognitive process in which questions that appear and cognitive dissonance that is experienced initiate, maintain and orientate further stages of the process.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies