Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Analysis and use of the emotional context with wearable devices for games and intelligent assistants

Tytuł:
Analysis and use of the emotional context with wearable devices for games and intelligent assistants
Autorzy:
Kutt, Krzysztof
Giżycka, Barbara
Nalepa, Grzegorz
Bobek, Szymon
Jemioło, Paweł
Data publikacji:
2019
Słowa kluczowe:
affective computing
affective gaming
context-aware systems
wearable sensors
Język:
angielski
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
In this paper, we consider the use of wearable sensors for providing affect-based adaptation in Ambient Intelligence (AmI) systems. We begin with discussion of selected issues regarding the applications of affective computing techniques. We describe our experiments for affect change detection with a range of wearable devices, such as wristbands and the BITalino platform, and discuss an original software solution, which we developed for this purpose. Furthermore, as a test-bed application for our work, we selected computer games. We discuss the state-of-the-art in affect-based adaptation in games, described in terms of the so-called affective loop. We present our original proposal of a conceptual design framework for games, called the affective game design patterns. As a proof-of-concept realization of this approach, we discuss some original game prototypes, which we have developed, involving emotion-based control and adaptation. Finally, we comment on a software framework, that we have previously developed, for context-aware systems which uses human emotional contexts. This framework provides means for implementing adaptive systems using mobile devices with wearable sensors.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies