Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Profil psychologiczny idealnego przywódcy edukacyjnego

Tytuł:
Profil psychologiczny idealnego przywódcy edukacyjnego
Psychological profile of the ideal educational leader
Autorzy:
Freund, Bożena
Data publikacji:
2020
Wydawca:
Instytut Spraw Publicznych Uniwersytetu Jagiellońskiego
Słowa kluczowe:
educational leadership
school principal
individual development
intrapersonal competences
educational management
Język:
angielski
Prawa:
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa
Linki:
https://isp.uj.edu.pl/documents/2103800/139368467/Emotions+in+Leadership/fa2a6f3d-c045-4877-9b17-4c328d05bfac  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Performing the function of a school head is an extremely important task, because the school head is responsible not only for managing all the resources of the organization, but above all for educating future generations. Therefore, it is important that the school leader has a number of competences necessary to properly fulfill this role (Dorczak, 2013): educational, technical, cultural, interpersonal and intrapersonal competences. However, the work of the director of an educational institution is primarily work with people and for people, therefore, in addition to a number of necessary competences, the overall psychological profile of the school leader seems to be crucial, which includes both predispositions and personality traits, as well as intrapersonal competences that we have in-fluence on, thus the leader can learn them and constantly develop to be better and better in his profession. Hence, it is worth taking a closer look at the profile of the ideal educational leader.For this purpose, a survey was conducted among 113 headmasters of Polish schools to find out their self-esteem in terms of intrapersonal competences, as well as the most impor-tant and least important, in their opinion, intrapersonal competences in fulfilling the role of an educational leader. The results of the conducted research, conclusions drawn from them, as well as recommendations prepared may turn out to be useful for teachers and school principals, as well as for researchers and everyone interested in the subject of individual development and educational leadership.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies