Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Cultural and geographical dimensions of media pluralism

Tytuł:
Cultural and geographical dimensions of media pluralism
Autorzy:
Klimkiewicz, Beata
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Palgrave Macmillan
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
9781349566266
9781137304292
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/26786  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
The Media Pluralism Monitor (MPM) developed in the EU MPM Study offers an interesting example of incorporating the concepts of cultural and geographical diversity into the various layers of cultural and geographical space (KU Leuven — ICRI et al. 2009). As explained in the editors’ note, the study was prepared on behalf of the European Commission to detect and assess risks for media pluralism in the EU member states. The study proposed a quite robust scheme of empirical assessment of various dimensions of media pluralism, including cultural and geographical pluralism. These two types of diversity were distinguished to provide the member states with guidelines on how to eliminate threats and deal with risks to cultural and geographical diversity at the supranational (European), national and minority/local level.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies