Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ethos of the academic teacher (ethos vs practice)

Tytuł:
Ethos of the academic teacher (ethos vs practice)
Etos wykładowcy akademickiego (etos a praktyka)
Autorzy:
Dopart, Bogusław
Data publikacji:
2020
Słowa kluczowe:
etos
authority
ethos
autorytet
nauczyciel akademicki
threats
university
uniwersytet
zagrożenia
academic lecturer
Język:
polski
ISBN, ISSN:
16407806
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 4.0 Międzynarodowa
http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/legalcode.pl
Linki:
https://bibliotekarzpodlaski.pl/index.php/bp/article/view/430/493  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Badacz analizuje przejawy i cechy współczesnego etosu wykładowcy akademickiego (tzn. badacza i nauczyciela), konfrontując swoje obserwacje z wypowiedziami takich osób, jak Kazimierz Twardowski, Allan Bloom, Bill Readings, Jacek Bieliński, Robert Mer-ton, Alasdair MacIntyre i inni. Jak przyznaje autor, w dzisiejszej sytuacji społeczności akademickiej, poddanej rywalizacji i korporacyjnej autorytarności – podstawowego znaczenia i wartości nieoszacowanej nabiera bezpośrednia, osobowa, dialogiczna, twórcza relacja między uczonymi, adeptami nauki i studentami. W dzisiejszym dyskursie o uniwersytecie wybitnie eksponowanym wątkiem jest refleksja na temat relacji mistrz - uczeń

The author analyses the features of The ethos of a modern aca-demic teacher (i.e. of researchers and teachers), examining his own observations against the statements of such authors as Kazimierz Twardowski, Allan Bloom, Bill Readings, Jacek Bieliński, Robert Mer-ton, Alasdair MacIntyre and others. The author concludes that in the situation of the present academic community, subject to rivalry and corporate authority - direct, personal, dialogic and creative relation-ship between the scholars, trainees and students becomes a matter of fundamental significance and incalculable value. Reflections on the mentor-mentee relationship are particularly exposed in the modern academic discourse

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies