Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Interactive communication using social media : the case of museums in Southern Poland

Tytuł:
Interactive communication using social media : the case of museums in Southern Poland
Autorzy:
Sawczuk, Magdalena
Najda-Janoszka, Marta
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
audience
museum
interactivity
social media
relations
communication
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
09647775
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Drawing on the concept of an audience-oriented museum, this article presents research exploring how museums and audiences interactively seek and react to each other while developing a dialog using social media (SM) features. The empirical research was based on the content analysis of messages posted on SM profiles of museums located in Małopolska (Southern Poland). The investigated sample considers 71 institutions running proprietary SM sites (of a total 119 museums in the region), whose activity was observed during a two-month period. The findings identify differences in the use of interactive components. Observed discrepancies relate to distinct framings, contexts, and cohesiveness of implemented actions. The content analysis highlights the importance of context-bound interactions between museums and audiences that affect the overall communication process. Museums should engage audiences not only to join but also to frame the interaction through SM.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies