Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Pokolenie social media : między codziennością a fikcją literacką (na przykładzie "Wszystkich lajków Marczuka" Pawła Beręsewicza)

Tytuł:
Pokolenie social media : między codziennością a fikcją literacką (na przykładzie "Wszystkich lajków Marczuka" Pawła Beręsewicza)
The social media generation : between everyday reality and literary fiction (discussed on the example of "All likes of Marczuk" ["Wszystkie lajki Marczuka"] by Paweł Beręsewicz)
Autorzy:
Kulig, Agnieszka
Data publikacji:
2015
Wydawca:
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
Słowa kluczowe:
literatura dla młodzieży
literature for young people
Paweł Beręsewicz
media społecznościowe
social media
Język:
polski
Linki:
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/27072  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
This article presents conclusions from reading a novel for teens Wszystkie lajki Marczuka by Paweł Beręsewicz placed in the context of new media. The plot of the novel, the way of the narration and graphic design are a reflection of socio-cultural changes, which are taking place today under the influence of modern technology. In the article was diagnosed the ability to move of high school students in the virtual world and the ease of transition of young people in the role of creators of web content. Particular attention was paid to the potential of social media (Facebook) and online encyclopedia - Wikipedia. The article has literature-specialist character by placing in the article recent studies dealing with these issues, it has been enhanced with a sociological background.

Niniejszy artykuł prezentuje wnioski, które zostały wysnute po lekturze powieści dla młodzieży Wszystkie lajki Marczuka, osadzonej w nowomedialnym kontekście. Fabuła utworu, sposób prowadzenia narracji oraz oprawa graficzna książki stanowią odzwierciedlenie socjokulturowych zmian, które zachodzą współcześnie pod wpływem nowoczesnych technologii. W artykule zdiagnozowano poziom sprawności gimnazjalistów w poruszaniu się w cyberprzestrzeni, a także występowania w roli twórców cyfrowych treści. Szczególnie duży nacisk położono na ukazanie potencjału mediów społecznościowych (Facebooka) i internetowej encyklopedii - Wikipedii. Artykuł o literaturoznawczym charakterze, dzięki przytoczeniu najnowszych wyników badań związanych z poruszanymi kwestiami, wzbogacono o socjologiczne tło.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies