Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Backers motivations in sports clubs reward-based crowdfunding campaigns

Tytuł:
Backers motivations in sports clubs reward-based crowdfunding campaigns
Autorzy:
Kościółek, Szczepan
Data publikacji:
2021
Słowa kluczowe:
self-determination theory (SDT)
crowdfunding of sport
crowdfunding sportu
consumer behaviours
teoria samodeterminacji
zachowania konsumenckie
fundraising
Język:
angielski
ISBN, ISSN:
22478051
Prawa:
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Linki:
https://efsupit.ro/images/stories/aprilie2021/Art%20147.pdf  Link otwiera się w nowym oknie
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Artykuł
Introduction: Crowdfunding is a form of fundraising by way of amassing typically small amounts from a number of persons, chiefly via electronic trade platforms. It forms four main models: reward-based, donation-based, peer-to-peer lending, and equity-based. In extensive research on consumer behaviour, each model is usually analysed separately. However, despite the growing literature on the motivations for participating in crowdfunding campaigns, research on the behaviours of sports fans in this area is considerably lacking. Purpose: The aim of this study is to identify the motivations that drive fans to support sports clubs in reward-based crowdfunding campaigns (RBCC). The theoretical framework for this study is self-determination theory (SDT). Methods: As this research is exploratory in nature, in-depth interviews with RBCC participants were conducted. Data were processed and analysed with the application of the open-coding technique and thematic analysis, and with the participation of naïve coders. Results: In the results, two intrinsic and three extrinsic motivations were identified. Intrinsic motivations included emotional engagement with the club and altruism or the desire to help family or friends. Extrinsic motivations included the desire to belong to a community, collect rewards and causative agency. The conceptual distinction between sports crowdfunding, crowdfunding of sports and sports-related crowdfunding was also defined. In this context, the ongoing study is classified into the category of crowdfunding of sport. Conclusions: This study will contribute to the existing knowledge of the motivations of both crowdfunding backers and sports fans. This information can be used by sports managers in targeting RBCC by stressing the motives that will be identified in this study. As a result, the crowdfunding projects of sports clubs will be managed more effectively.

Wprowadzenie: Crowdfunding to forma pozyskiwania środków poprzez gromadzenie zazwyczaj niewielkich kwot od wielu osób, głównie za pośrednictwem platform handlu elektronicznego. Tworzy przy tym cztery główne modele: crowdfunding oparty na nagrodach, donacyjny, pożyczkowy i udziałowy. W szeroko zakrojonych badaniach zachowań konsumentów każdy model jest zwykle analizowany osobno. Pomimo obszernej literatury przedmiotu na temat motywacji do udziału w kampaniach crowdfundingowych, brakuje badań zachowań kibiców w tym obszarze. Cel: Celem tego badania jest określenie motywacji kierujących fanów do wspierania klubów sportowych w kampaniach finansowania społecznościowego opartych na nagrodach (RBCC -z ang. reward-based crowdfunding campaigns). Podstawą teoretyczną tego badania jest teoria samostanowienia. Metody: Ponieważ artykuł ten ma charakter eksploracyjny, przeprowadzono pogłębione wywiady z uczestnikami RBCC. Dane były przetwarzane i analizowane z wykorzystaniem techniki otwartego kodowania i analizy tematycznej oraz przy udziale naive koderów. Wyniki: W wynikach zidentyfikowano dwie wewnętrzne i trzy zewnętrzne motywacje. Wewnętrzne motywacje obejmowały emocjonalne zaangażowanie w klub i altruizm lub chęć pomocy rodzinie lub przyjaciołom. Zewnętrzne motywacje obejmowały chęć przynależności do społeczności, zbierania nagród i sprawstwa. Zdefiniowano również koncepcyjne rozróżnienie między crowdfundingiem sportowym, crowdfundingiem sportu, a crowdfundingiem związanym ze sportem. W tym kontekście przeprowadzone badanie zalicza się do kategorii crowdfundingu sportu. Wnioski: Niniejsze badanie przyczynia się do pogłębienia wiedzy na temat motywacji zarówno uczestników finansowania społecznościowego, jak i kibiców sportu. Informacje te mogą być wykorzystane przez menedżerów sportowych do kształtowania komunikacji RBCC poprzez podkreślenie motywów, które zostały zidentyfikowane w tym badaniu. W rezultacie projekty finansowania społecznościowego klubów sportowych będą efektywniej zarządzane.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies