Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Ochrona konsumentów przed missellingiem

Tytuł:
Ochrona konsumentów przed missellingiem
Consumer protection againts misselling
Autorzy:
Mędrzycka, Karolina
Słowa kluczowe:
misselling, financial services, collective consumer interests, unfair market practice
misselling, usługi finansowe, zbiorowe interesy konsumentów, nieuczciwa praktyka rynkowa
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
The subject of this master’s thesis is the protection of consumers against the practice of misselling. This practice is used by entrepreneurs and currently it is a significant problem. It consists in offering a consumer the purchase of a product that does not correspond to his or her needs and offering a good or a service in a manner that is inadequate. Due to many irregularities occurring in the market of financial services the legislator decided to introduce a new named practice infringing collective consumer interests - misselling of financial services. The aim of the master's thesis is to discuss the important aspects of the consumer protection against this practice and the means of this protection, and to determine whether misselling may apply to all goods and services, and what rules of law can ensure consumer protection in this case. In this master’s thesis misselling is presented as a practice infringing collective consumer interests and as an unfair market practice. Collected materials indicate that misselling may refer to various products and the consumer protection is diverse.

Tematem niniejszej pracy magisterskiej jest ochrona konsumentów przed praktyką missellingu. Praktyka ta jest stosowana przez przedsiębiorców i stanowi obecnie istotny problem. Polega na proponowaniu konsumentowi nabycia produktu, który nie odpowiada jego potrzebom oraz oferowaniu towaru lub usługi w sposób nieadekwatny. Z powodu wielu nieprawidłowości występujących na rynku usług finansowych, ustawodawca zdecydował się wprowadzić nową praktykę nazwaną naruszającą zbiorowe interesy konsumentów - misselling usług finansowych. Celem pracy magisterskiej jest omówienie istotnych aspektów ochrony konsumentów przed tą praktyką oraz środków tej ochrony oraz ustalenie, czy misselling może dotyczyć wszelkich towarów i usług oraz ustalenie, jakie przepisy prawne mogą zapewnić ochronę konsumentów w takim zakresie. W niniejszej pracy misselling przedstawiono jako praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów oraz jako nieuczciwą praktykę rynkową. Ze zgromadzonych materiałów wynika, że misselling może dotyczyć różnych produktów, a ochrona konsumentów ma charakter zróżnicowany.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies