Informacja

Drogi użytkowniku, aplikacja do prawidłowego działania wymaga obsługi JavaScript. Proszę włącz obsługę JavaScript w Twojej przeglądarce.

Tytuł pozycji:

Advertising as an act of unfair competition

Tytuł:
Advertising as an act of unfair competition
Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji
Autorzy:
Piwowarczyk, Dagmara
Słowa kluczowe:
unfair advertising, act of unfair advertising, competition law, Unfair Competition Act
nieuczciwa reklama, czyn nieuczciwej konkurencji, prawo konkurencji, ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
Język:
polski
Dostawca treści:
Repozytorium Uniwersytetu Jagiellońskiego
Inne
  Przejdź do źródła  Link otwiera się w nowym oknie
Przedmiotem niniejszej pracy dyplomowej jest przedstawienie reklamy na tle przepisów polskiego prawa konkurencji. W pierwszej kolejności uwagę poświęcono historii reklamy, koncepcjom na jej temat oraz formom reklamowania się, które uległy przemianom na przestrzeni lat. Rozważania na temat prawa konkurencji rozpoczęto od najważniejszych przepisów Konstytucji RP, które mają znaczenie z punktu widzenia tematyki tego opracowania. Następnie omówione zostały poszczególne ustawy, regulujące zasady konkurowania w obowiązującym stanie prawnym, ze szczególnym uwzględnieniem Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, zwanej dalej u.z.n.k. Rozważania w przedmiocie czynu nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy zainicjowano wskazaniem przesłanek ogólnych czynu nieuczciwej konkurencji, a następnie wyjaśnieniem funkcji klauzuli generalnej czynu nieuczciwej konkurencji. Kulminacją wszystkich wyżej wymienionych elementów wywodu jest rozdział pracy dyplomowej, dotyczący rodzajów nieuczciwej reklamy, w którym przeanalizowane zostały znamiona poszczególnych typów czynów nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy na gruncie u.z.n.k. Analiza ta została przeprowadzona zarówno w oparciu o przesłanki ustawowe, literaturę prawa konkurencji, jak i bogate orzecznictwo, zwłaszcza Sądów polskich, powstałe na kanwie sporów przedsiębiorców w zakresie nieuczciwej reklamy. W przedmiotowym opracowaniu odwołano się również do spraw rozpatrywanych przez Komisję Etyki Reklamy.

The subject of the following master’s thesis is to present advertising among polish competition law regulations. The study investigated history, definitions and forms of advertising, wchich changed and evolved over the years. The reflection on competition law commenced on the crucial constitutional legal provisions, which are relevant in terms of this diploma work. The next step was to introduce the most important acts, regulating competition law, with particular emphasis on Unfair Competition Act. The analisys of an act of unfair competition covers pre-conditions of this practice and multifunctionality of comprehensive clause. The key chapter was dedicated to present unfair advertising forms, indicated in Unfair Competition Act and analise constituent elements of particular types of unfair advertising. The characterictics was carried out on the basis of laws, literature, concerning competition law, primarily polish Courts jurisprudence and cases, examined by the Advertising Ethics Comitee.

Ta witryna wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Pliki cookies stosujemy w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim komputerze. W każdym momencie możesz dokonać zmiany ustawień dotyczących cookies